Sökning: "mobile on students"

Visar resultat 21 - 25 av 182 uppsatser innehållade orden mobile on students.

  1. 21. Vad säger gymnasieelever om att läsa? : Elevers föreställningar om litteraturläsning ur ett diskursanalytiskt perspektiv

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Daniel Blixt; [2022]
    Nyckelord :Reading literature; discourse; Foucauldian discourse analysis; literary didactics; focus group interview; Litteraturläsning; diskurs; foucauldiansk diskursanalys; litteraturdidaktik; fokusgruppsintervju;

    Sammanfattning : Uppsatsens undersökning är en foucauldiansk diskursanalys av hur gymnasieelever talar om praktiken litteraturläsning där datainsamlingsmetoden är fokusgruppsintervjuer. Syftet med uppsatsen är att bidra med kunskap om hur gymnasieelever talar om praktiken litteraturläsning genom att undersöka vilka mönster som framträder i intervjuerna och hur dessa kan förstås gentemot dominerande diskurser i samtiden. LÄS MER

  2. 22. Kan ett gråskaleläge på mobilskärmen hjälpa studenter att minska sin skärmtid på Instagram?

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Adrian Karimi Valdani; Axel Svahn; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : As social media more or less in the last decade has become an integral part in many people's lives, discussions have taken place about what a healthy amount of screen time is. Especially among young users, excessive social media use has been linked with a decline in mental health. LÄS MER

  3. 23. Ett steg i rätt riktning : En studie om att förebygga mobbning med stöd av teknik.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Agnes Aspeqvist; Michelle Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Bullying; Mobile Application; Information System; Usability; User Experience; Mobbning; Mobilapplikation; Informationssystem; Användbarhet; Användarvänlighet;

    Sammanfattning : Mobbning och kränkande behandling är att betrakta som ett allvarligtsamhällsproblem. Om mobbning inte får mer riktad uppmärksamhet och ett störreingripande, fortsätter ett tyst godkännande för kränkning av en annan människa. LÄS MER

  4. 24. The Use of Mobile Assisted Language Learning for Vocabulary Acquisition in the English Classroom

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Line Holmberg Svensson; Emma Sinclaire; [2022]
    Nyckelord :vocabulary acquisition; vocabulary learning; MALL; m-learning; English as Second Language; upper secondary school;

    Sammanfattning : The increased need for digital education in upper secondary schools of Sweden during the COVID-19 outbreak showcased that there is a lack of professional knowledge in regards to what tools to use in order to vary the experience for the students in a virtual teaching environment. In this paper, we investigate whether Mobile-Assisted Language Learning (MALL) could assist English vocabulary acquisition of Swedish upper secondary students and what their attitudes are towards it. LÄS MER

  5. 25. “Mobiltelefonen har förstört hela min koncentrationsförmåga” : Fem studenters upplevelser av mobiltelefonanvändning på Malmö Universitet

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Paulina Selmani; Zina Ismail Arif; [2022]
    Nyckelord :Mobile Phone Usage; Smart Phone; Students; University; Distraction; Tool; Dependance; Goals; Discipline; Applications; Mobiltelefon; mobiltelefonanvändning; studenter; universitet; distraktion; verktyg; mobiltelefonberoende; mål; disciplin; självdisciplin; applikationer;

    Sammanfattning : This study investigates students' experiences of mobile phone usage at Malmö University. The purpose of this study is to investigate how students use their mobile phones and if the usage has an effect on their education. LÄS MER