Sökning: "modebranschen innovation"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden modebranschen innovation.
1. Prenumeration av kläder som ett nytt tillvägagångssätt att konsumera kläder. En kvalitativ studie om unga svenska kvinnors klädkonsumtion och resonemang gällande prenumerationstjänster av kläder.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Människor möts ständigt av marknadsföring som uppmanar till konsumtion, vilket leder till negativ miljöpåverkan. Eftersom modebranschen är en industri som bidrar till föroreningar krävs nya innovationer som erbjuder hållbara sätt att konsumera kläder. LÄS MER
2. PR - Strösslet på Marknadsföringen : Varumärkesbyggande PR-aktiviteter för modeföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : .... LÄS MER
3. Verksamhetsstyrningens betydelse i modebranschen för att hantera ökade krav på ekologisk hållbarhet, pris och lönsamhet : En kvalitativ studie om hur verksamhetsstyrning används i ett större fast fashion företag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Title: The importance of business management in the fashion industry to handle increased demands for ecological sustainability, price and profitability - a qualitative study of how business management is used in a larger fast fashion company. Authors: Catrine Gustafsson och Hanna Lydell Supervisor: Jan-Olof Eriksson Background: As sustainability has taken a greater place in society, the fashion industry is changing. LÄS MER
4. Sinnesmarknadsföring inom modebranschen : En studie om sinnesmarknadsföring i fysiska klädbutiker ur ett konsumentperspektiv.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Denna studie handlar om sinnesmarknadsföring i fysiska butiker inom modebranschen och den utgår från konsumentens perspektiv. Syftet med studien är att analysera hur konsumenter upplever sinnesmarknadsföring i fysiska butiker inom modebranschen. Studien undersöker även hur de olika sinnena kan påverka konsumenternas köpintention. LÄS MER
5. Metaverse som ett möjligt alternativ för att minska returer av modevaror inköpta online
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Ett identifierat problem inom modebranschen idag är den mängd returer som utförs till följd av felbeställningar av kläder som är köpta online. Tre anledningar till felbeställningar som leder till returer är att konsumenterna inte kan prova plaggen innan köp, produktbilderna är missvisande, eller att storleks beskrivningen inte överensstämmer med verklig storlek. LÄS MER