Sökning: "motiv för internationalisering"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden motiv för internationalisering.
1. Internationaliseringsmotiv till Österrike för svenska små och medelstora företag
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Den här kandidatuppsatsen syftar till att undersöka möjliga internationaliseringsmotiv till Österrike för svenska små och medelstora företag och utforma ett underlag till vidare forskning på området. Uppsatsen uppmuntrar vidare en studie baserad på små och medelstora svenska företag som har etablerat sig i Österrike eftersom dessa utgör en stor andel av samtliga verksamheter i Sverige och även EU, och de svenska företagen har ökat sin internationalisering på senare tid. LÄS MER
2. Internationalization of Small and Medium-Sized Enterprises towards an Emerging Market : A study of Swedish Tech Companies in India
Magister-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : The changes in consumer patterns, digitalization, and the augmented diplomatic relation between Sweden and India has opened new opportunities for Swedish small- and medium-sized enterprises (SMEs) to enter the Indian market, which is characterized as an emerging market. Although SMEs often have scarce resources, they are succeeding in entering foreign markets and competing with Multinational corporations (MNCs). LÄS MER
3. Kan man exportera den svenska mannen? : En kvalitativ studie om vilka utmaningar svenska herrkonfektionsbranschen upplever vid export via e-handel med fokus på små- till medelstora företag.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Syfte och forskningsfråga Syftet är att undersöka vilka motiv mindre svenska e-handelsföretag inom herrkonfektion har vid internationalisering, hur de går tillväga och vilka handelshinder personer i ledningen anser försvårar internationaliseringen. 1. Hur internationaliserar sig mindre svenska e-handelsföretag inom herrkonfektion? 2. LÄS MER
4. Entreprenören, en framgångsfaktor för företags snabba internationalisering
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Entreprenören visar sig genom tidigare studier vara en framgångsfaktor för Born global-företag. Med utgångspunkt i detta antagande undersöks på vilka olika sätt entreprenören bidrar till företags snabba internationalisering, genom att studera entreprenörens bakgrund, egenskaper och framtidsvisioner. LÄS MER
5. "Det bästa med skolan" : En elevinriktad studie om motiv och attityder till internationella utbildningsutbyten.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för språkstudierSammanfattning : In Sweden, little research has been done on the topic of international exchange programs that various schools offer to their pupils. This study investigates how pupils view these exchange programs, and how in their opinion it affects their learning and their level of motivation. LÄS MER