Sökning: "motivation i hotellbranschen"
Visar resultat 16 - 17 av 17 uppsatser innehållade orden motivation i hotellbranschen.
16. Vikten av motivation på arbetsplatsen : en studie om belöningssystem i hotellbranschen
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Background: Companies are beginning to see the world as their market; not only to seek global opportunities but also to oversee the global competition. Although most people connect globalization to export and import of goods, the globalization process also affect the businesses distinguished by service. LÄS MER
17. Att ge det lilla extra? En undersökning om hur hotellföretag arbetar för att motivera frontpersonal till kommersiellt värdskap
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : SAMMANFATTNING Nivå: Magisteruppsats i företagsekonomi, juni, 2005 Författare: Birgitta Bos Anna Cedergren Handledare: Jörgen Eksell Filippa Säwe Problem: Då frontpersonalen har den största påverkan över en gästs totala upplevelse av sin vistelse på ett hotell är det av yttersta vikt att ledningen får receptionisterna att ge god service och framförallt ge det lilla extra. Motivations- samt belöningssystem är två faktorer att arbeta med i syfte att uppnå ovannämnda. LÄS MER