Sökning: "motivation i hotellbranschen"

Visar resultat 11 - 15 av 17 uppsatser innehållade orden motivation i hotellbranschen.

  1. 11. Att utföra ett arbete för att motivationen finns : En studie om anställda inom hotellbranschen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Karin Larsson; Alexandra Dahlström; [2011]
    Nyckelord :Motivation; Herzberg; hotellbranschen;

    Sammanfattning : Motivation är ett begrepp som innebär att människan har ett antal faktorer som initierar, styr och formar beteendet mot olika mål. I personalintensiva branscher, som exempelvis hotellbranschen, är det viktigt med motiverad personal eftersom det är en bransch där det råder hårdnande konkurrens. LÄS MER

  2. 12. Morot, piska eller inre drivkraft?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Anna Eriksson; Anne Richter; Maja Backler; [2011]
    Nyckelord :motivation; mål; servicebranschen; hotell; gothia towers; inre och yttre motivation; innehållsteorier; processteorier; feedback; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie handlar om motivation hos anställda inom hotellbranschen samt hur chef och ledning ser på detta fenomen. Ämnet valdes eftersom att författarna till studien anser att personalen inom hotellbranschen är en mycket viktig resurs och bör ses som värdefulla redskap för att uppnå de mål som organisationen har. LÄS MER

  3. 13. "Employee branding och motivation - En fallstudie på Scandic Nord Helsingborg".

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Anna Igelström; Elena-Theodora Hamadi; Oscar Tegedal; [2011]
    Nyckelord :varumärke; employee branding; motivationsfaktorer; ledarskap; motivation i hotellbranschen; normativ kontroll; scandic; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problemformulering: Finns det någon poäng med att övertyga gästerna om varumärkets storhet om inte de anställda är med på tåget? Det har påpekats att utan motiverade och nöjda anställda riskerar varumärkets och ledningens löften till gästerna att bli tomma, då det är personalen som ska leverera den utlovade servicen. Vi anser det intressant att undersöka hur företag inom hotellbranschen arbetar med att motivera sin personal, samt vilka faktorer som är avgörande för samspelet mellan employee branding och motivation. LÄS MER

  4. 14. En för alla, alla för en! - En studie om hur teamkänsla kan skapas och bevaras i hotellbranschen.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Maria Andersson; Johanna Andersson; Cecilia Karlemark; [2009]
    Nyckelord :team; teamkänsla; hotellbranschen; företagskultur; kommunikation; konflikt och motivation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Författare: Johanna Andersson, Maria Andersson och Cecilia Karlemark Handledare: Erika Andersson Cederholm och Veronica Åberg Problem: Det finns flera faktorer som försvårar ledarens arbete med att skapa och bevara teamkänsla. Hotellbranschen präglas av krävande arbetsförhållanden, utgörs till stor del av extrapersonal och har relativt hög personalomsättning. LÄS MER

  5. 15. Intern tjänstekvalitet : En kvalitativ undersökning inom hotellbranschen

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Johanna Olgemar; Hanna Möllerström; [2007]
    Nyckelord :service; tjänstekvalitet; hotell; intern kvalitet;

    Sammanfattning : Hotellbranschen är idag en växande bransch då fler människor reser och då även fler bor på hotell. Detta har lett till att konkurrensen mellan hotellen har ökat och de måste då differentiera sig. Ett konkurrensmedel som då kan användas är tjänstekvalitet. LÄS MER