Sökning: "presentation mall"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden presentation mall.

  1. 1. Nätverkstopologi till N-Tier applikationer : För ökad säkerhet, flexibilitet, skalbarhet och enkelhet

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och elektroteknik (2023-)

    Författare :Hatem Ghrissi; Ibrahim Mando; [2022]
    Nyckelord :Topologi; Arkitektur; N-tier arkitektur; säkerhet; skalbarhet; stabilitet; Cloud; on premise;

    Sammanfattning : Multinivåarkitekturer, eller N-nivåarkitekturer där 'N' refererar till antalet nivåer som börjar med 1, är ett sätt att strukturera nätverk och applikationer, antingen i '”on-premises”-infrastrukturer eller på molnplattformar, liksom inom infrastrukturer som kod (IaC). Dessa arkitekturer innebär att man delar upp nätverket eller applikationen i separata lager och nivåer. LÄS MER

  2. 2. Inflexible Patterns : Kay Fiskers Plads and the Fight for Quality Public Space

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Bergen Jome; [2022]
    Nyckelord :Plaza; square; entrepreneurial urban planning; transportation-based planning; organizational ambidexterity; dead urban space; office and retail park; design; quality of outdoor space;

    Sammanfattning : Kay Fiskers Plads lies at the junction of Copenhagen’s south-bound  metro line, M1, and the Øresundtog train route connecting the city with Malmö, Sweden across the Øresund channel. Surrounding the plaza are Scandinavia’s largest shopping mall, Fields, Neroport offices, Sweden’s Ferring Pharmaceuticals branch and office spaces owned by KLP Ejendomme, a Norwegian based real estate firm. LÄS MER

  3. 3. En gallerias kommersiella miljö : Besökarens individuella upplevelse

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Camilla Romberg; My Kristiansson; Hilda Gustafsson; [2016]
    Nyckelord :Sensory marketing; Servicescape; Customer experience; Visual; Smell; Sound; Touch; Taste; Shopping mall; Sinnesmarknadsföring; Kommersiell miljö; Kundupplevelse; Syn; Lukt; Hörsel; Känsel; Smak; Galleria;

    Sammanfattning : Titel - En gallerias kommersiella miljö: Besökarens individuella upplevelse Ämne - Företagsekonomi, kandidatuppsats på C-nivå Författare - Hilda Gustafsson, My Kristiansson & Camilla Romberg Handledare - Dan Halvarsson Frågeställningar - Hur är den individuella besöksupplevelsen i en gallerias kommersiella miljöer, utifrån människans fem sinnen och dess multisensoriska sinnesupplevelse? Vad påverkar den individuella besöksupplevelsen i en gallerias kommersiella miljöer, utifrån människans fem sinnen och dess multisensoriska sinnesupplevelse? Syfte - Syftet med denna studie är att studera och skapa förståelse för hur besökaren uppmärksammar en gallerias kommersiella miljö, samt hur denna miljö påverkar besökarens individuella upplevelse utifrån sinnesmarkandsföring. Detta då få studier inom ämnet i sinnesmarkandsföring har genomförts. LÄS MER

  4. 4. Representing Intangible Cultural Heritage: A Case Study on Living Presentations in the Mekong River - Connecting Cultures Program at the 2007 Smithsonian Folklife Festival

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studier

    Författare :Tang Nguyen Duc; [2014-08-15]
    Nyckelord :intangible cultural heritage; folklife; living presentation; live interpretation; festival; Smithsonian; authenticity; politics of representation; politics of participation;

    Sammanfattning : This thesis explores and analyzes the practice of interpreting living cultural traditions, known as living cultural presentation, at the Smithsonian Folklife Festival. Using a review of the literature, participant observation and questionnaire surveys via email as the main methods of data collection, the thesis discusses issues and challenges around the live displays at the Festival. LÄS MER

  5. 5. An investigation about e-commerce integrated with shopping mall – How can a shopping mall integrate e-commerce?

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Louise Magnusson; Milja Sjöberg; [2014]
    Nyckelord :Shopping mall; E-commerce;

    Sammanfattning : The shopping mall branch has estimated that the turnover of e-commerce will double within the upcoming ten years (NSCS, 2013). The growth can thus stop for shopping malls and there is a risk that some shopping malls end up being "dead-malls", completely losing their turnover. LÄS MER