Sökning: "pris som konkurrensmedel"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden pris som konkurrensmedel.

  1. 1. Marknadsföringslagen och dynamisk prissättning - Är prismarknadsföring i kombination med dynamisk prissättning förenligt med marknadsföringslagen?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Thea Midby; [2021]
    Nyckelord :förmögenhetsrätt; marknadsföringsrätt; prismarknadsföring; dynamisk prissättning; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Digitalisation has had a significant impact on the retail industry. Due to strong competition, price-conscious consumers and dynamic pricing (a pricing strategy in which prices varies several times throughout the day) prices in E-commerce are usually lower than prices in traditional commerce. LÄS MER

  2. 2. Eftermarknaden för byggprojekt inom kommersiella fastigheter : ett organisations- och relationsperspektiv

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Karl Gustafsson; Alex Lund Riboe; [2018]
    Nyckelord :Aftermarket; Organization; Service Marketing; Relationship management Theory; Warranty; Quality; Eftermarknad; Organisation; Servicemarknadsföring; Kund-leverantörsrelationen; Garanti; Kvalitet;

    Sammanfattning : Inom de flesta industrier är konkurrensen hård, byggindustrin är inget undantag. Ett sätt att stå sig stark på marknaden är att finna andra konkurrensmedel än de traditionella: pris och kvalitet. Detta examensarbete syftar att undersöka eftermarknadens betydelse för entreprenadbolag och fastighetsägare. LÄS MER

  3. 3. Framtida konsumtion på befintliga och nya handelsplatser : En plats- och konsumentundersökning för obemannade självservicebutiker

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Martin Röjås; Christoffer Ahlström; [2018]
    Nyckelord :TBSS; technology based self service; store; vending machines; availability; self-service store; TBSS; obemannad självservice; butik; varuautomat; tillgänglighet; självservicebutik;

    Sammanfattning : Purpose This study has been conducted in order to investigate opportunities regarding theestablishment of technology-based self-service stores (TBSS). By studying proposedsites for establishment, information has been collected in order to be used in a factorrating analysis. Research questions 1. LÄS MER

  4. 4. Framtida konsumtion på befintliga och nya handelsplatser : En plats- och konsumentundersökning för obemannade självservicebutiker

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Industriell teknik; Uppsala universitet/Institutionen för biologisk grundutbildning

    Författare :Christoffer Ahlström; Martin Röjås; [2017]
    Nyckelord :TBSS; technology based self service; store; vending machines; availability; self-service store; TBSS; obemannad självservice; butik; varuautomat; tillgänglighet; självservicebutik;

    Sammanfattning : Our demands on services and availability increases at the same time as the society gets more urbanized and more people tends to commute. In order to facilitate the consumer, technology based self-service (TBSS) stores might survive and thrive. LÄS MER

  5. 5. Identitetskris? : En studie av hur konsumenter tolkar företags varumärkesidentiteter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lovisa Borkowska; Jo-Anna Kullberg; [2016]
    Nyckelord :Varumärkesidentitet; varumärkesimage; varumärkesstrategi; konkurrens; apotek;

    Sammanfattning : Sammandrag Sedan 1990-talet har flertalet marknader i Sverige omreglerats, en av dessa är apoteksmarknaden. Då både utbud och pris fortfarande är delvis reglerat är apoteksaktörerna begränsade i sina val av konkurrensmedel vilket gör strategiskt varumärkesarbete till ett viktigt verktyg. LÄS MER