Sökning: "prisjämförelser"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet prisjämförelser.

  1. 1. Kostnadseffektiva transportlösningar för ett tillverkande företag En fallstudie för Habasit Norden

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Michaela Eklund; Amanda Wendt; [2023-09-01]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Att hålla nere sina transportkostnader är en utmaning som många företag står inför. Ofta finns kunder utplacerade på olika geografiska platser, och hinder som avsaknad av avtal, höga fraktkostnader och utspridda lager försvårar detta ytterligare. Habasit Norden är en ledande producent på marknaden inom transportband och drivremmar. LÄS MER

  2. 2. Digitalisering inom teknikhandelns småföretag : Hur småföretag hanterar digitaliseringens möjligheter och utmaningar inom den traditionella industrin.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Peter Svensson; [2021]
    Nyckelord :digitalization; small businesses; wholesale; technical trading; digital capabilities; leadership capabilities; digitalisering; småföretag; partihandel; teknikhandel; digital förmåga; ledarskapsförmåga;

    Sammanfattning : Digitaliseringen erbjuder utmaningar och möjligheter för såväl små som stora företag och driver inom partihandeln effektivisering, stordriftsfördelar och automatisering vilket bedöms leda till fortsatt konsolidering med färre och större företag. Forskning visar att förutsättningarna att hantera utmaningar och möjligheter ser olika ut beroende på olika faktorer som företagsstorlek, ålder, bransch och resurser. LÄS MER

  3. 3. Marknadsföringslagen och dynamisk prissättning - Är prismarknadsföring i kombination med dynamisk prissättning förenligt med marknadsföringslagen?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Thea Midby; [2021]
    Nyckelord :förmögenhetsrätt; marknadsföringsrätt; prismarknadsföring; dynamisk prissättning; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Digitalisation has had a significant impact on the retail industry. Due to strong competition, price-conscious consumers and dynamic pricing (a pricing strategy in which prices varies several times throughout the day) prices in E-commerce are usually lower than prices in traditional commerce. LÄS MER

  4. 4. “Strutskonsumenten och butiksdöden” En kvalitativ studie om yngre kvinnliga konsumenters moral och val av handelskanal

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Norea Tijani Klamming; Julia Knutson; [2020]
    Nyckelord :konsumenters val; strutskonsument; moral; butiksdöden; e-handel; fysisk butik; modebranschen; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syfte: Denna studie vill bidra till och fördjupa nuvarande forskning inom konsumentbeteenden. Syftet är att bidra med en aktuell förståelse för val av handelskanal, genom att studera hur yngre kvinnliga konsumenter resonerar i sina val mellan e-handel och fysisk butik. LÄS MER

  5. 5. Konsumenternas köpprocess : En kvalitativstudie om konsumenters informationssökning och köpprocess av hemelektronikprodukter.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Jana Lesik; Desirée Strandberg; [2018]
    Nyckelord :Consumer buying process; Information process; Home Electronics Products; 4P; Product; price; place and promotion; Köpprocess; Informationsprocess; Hemelektronikprodukter; produkt; pris; plats och påverkan.;

    Sammanfattning : Den ökade användningen av internet bland befolkningen har gjort att konsumenterna idag har lättare att införskaffa information om företag, produkter och tjänster samt göra prisjämförelser. På så vis besitter konsumenterna mer kunskaper om produkternas egenskaper. LÄS MER