Sökning: "rational posts"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden rational posts.

  1. 1. Hur företag kan skapa engagemang på Instagram när det fysiska mötet begränsas : En fallstudie på Liseberg under Covid-19 pandemin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Daniela Sandklef; Julia Porsefeldt; Ludvig Lindqvist; [2023]
    Nyckelord :Engagement; digital marketing; social media strategy; rational posts; interactive posts; transactional posts; Social Exchange Theory; Instagram; Covid-19 pandemic; amusement park; likes; comments; Engagemang; digital marknadsföring; sociala medier strategi; rationella inlägg; interaktionella inlägg; transaktionella inlägg; Social Exchange Theory; Instagram; Covid-19 pandemin; nöjespark; gilla-markeringar; kommentarer;

    Sammanfattning : Covid-19 pandemin skapade många begränsningar i det fysiska mötet för företag i Sverige. Problematiken för de företag som inte kunde erbjuda sin produkt på samma sätt digitalt var det som skapade ett intresse att genomföra denna studie. Många företag fick göra ett skifte och fokusera mer på de digitala verktygen under den här tiden. LÄS MER

  2. 2. REPOLITICIZING AIRPORT ACTIVISM? Exploring the discursive struggle of environmental movements & news media in the context of depoliticized eco-politics

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik och masskommunikation

    Författare :Erika Stacke; [2022-09-01]
    Nyckelord :Environmental movements; activism; news media; discursive struggle; post-politics; depoliticization; political debate; eco-politics;

    Sammanfattning : In a situation of ecological degradation and rapid climate change, environmental movements aim to create debate and attain political change. Here, news media is an important actor, possessing the power to represent movements and their cause in ways that legitimize or disqualify their voice in public debate. LÄS MER

  3. 3. Att försvara sin existens på sociala medier : En kvalitativ studie om hur Voi Technology kommunicerar externt för att uppfattas som en legitim aktör

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Anna Blennå; Linnéa Jansson; [2022]
    Nyckelord :E-scooters; maintaining legitimacy; repairing legitimacy; principles of legitimation; strategic communication; Elsparkcyklar; underhålla legitimitet; reparera legitimitet; legitimitetsprinciper; strategisk kommunikation;

    Sammanfattning : In the past few years, the number of e-scooter rental services has rapidly increased in Sweden and across Europe. The increased usage of e-scooters has created problems, for example with accessibility on sidewalks and traffic safety. Consequently, the e-scooter industry has become a highly debated topic. LÄS MER

  4. 4. Consumer responsibilization in sustainable fashion communications on Instagram : A multimodal discourse analysis

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Vera Sofie Thallinger; Lusanda Ntintili; [2021]
    Nyckelord :Instagram; Social Media; Multimodal Discourse; Consumer Responsibilization; Sustainable Fashion; Cultural Marketing;

    Sammanfattning : Background, Problem Statement and Gap - Political agendas informed by the negative impacts of increasing consumption (including fashion consumption) have allocated major parts of the responsibility to contribute to sustainable development to individual consumers. These agendas subsequently highlighted the need to provide more information, including through media and social media, about the negative impacts of fashion consumption - and consumption at large - to the consumer. LÄS MER

  5. 5. Orosmoln hopar sig och fåglarna kvittrar : Kvantitativ och kvalitativ innehållsanalys av inlägg om mässling och vaccin på Twitter

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Elin Sarfati; [2018]
    Nyckelord :Measles; Vaccine; Media and Health; Risk; The Public Sphere; Participation; Twitter; Content analysis; Post-truth; Social Media; Mässling; Vaccin; Media och Hälsa; Risk; Offentliga Sfären; Deltagande; Twitter; Innehållsanalys; Post-truth; Sociala Medier;

    Sammanfattning : This essay examines tweets published during a measles outbreak in January 2018 with the purpose of highlighting the division among tweets positive and negative toward vaccine, the use of sources and arguments as well as what risks are expressed and how the tweets relate to research and media. The study conducted is based on a combination of a quantitative content analysis followed by a qualitative content analysis. LÄS MER