Sökning: "reklamannonser"
Visar resultat 21 - 25 av 48 uppsatser innehållade ordet reklamannonser.
21. Reklamannonsens utformning : En jämförelse mellan reklam riktad till män respektive kvinnor
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med undersökningen var att undersöka hur reklamannonser för skönhetsprodukter ser ut för två olika målgrupper: män och kvinnor. För att undersöka detta har jag analyserat utformningen hos skönhetsannonser i modemagasinen Elle och Café. Elle riktar sig till kvinnor och Café till män. LÄS MER
22. Whisky, läder och svarta kläder : En studie i språkbruk av reklam och livsstilsmagasin riktade mot män
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Denna studie är skriven inom fältet för språkvetenskap med fokus på hur reklamtexter använder värderande språk och språkliga strategier för att tilltala en manlig målgrupp, och i förlängning förstärka fördomar och heteronormativa värderingar genom språket som utgångspunkt. Studien har utgått från kvalitativ innehållsanalys samt diskursanalys för att besvara frågeställningarna, och metoden som brukats är närläsning av materialet som utgörs av diverse reklamannonser och artiklar ur livsstilsmagasin riktade mot män. LÄS MER
23. A case study of the use of recent English borrowings and code-switching in advertisements in two Swedish lifestyle magazines
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för språk, litteratur och interkulturSammanfattning : This study is about English borrowings and code-switching in advertisements in the two Swedish lifestyle magazines Amelia and King. The investigation shows that recent English borrowings were found in 41% of the advertisements in Amelia and in 10% of the advertisements in King. LÄS MER
24. VI GILLAR’T : En studie om hur skandinaviska textil- och modeföretag kommunicerar via Instagram
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Fenomenet sociala medier tar i och med det ökande internetanvändandet allt större plats i vår vardag. Behovet av att kommunicera och uttrycka sina åsikter online har lett till att användandet av sociala medier ökat lavinartat världen över – något som skapar stora fördelar för företag när det kommer till att marknadsföra sig på effektiva sätt. LÄS MER
25. Retorikens kreativa makt : en studie av reklamannonser
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/RetorikSammanfattning : Centralt inom marknadsföring och främst dagens moderna reklam är att skapa kreativa kampanjer som fångar mottagarens intresse, en utmaning som även retoriker har stått inför sedan antiken. Uppsatsen syftar till att från ett retoriskt perspektiv studera hur kreativitet uttrycks i fyra prisbelönta reklamkampanjer ur Cannes Lions Awards 2012-2013, samt att diskutera de olika dragens betydelse för reklamen. LÄS MER