Sökning: "reklamannonser"

Visar resultat 16 - 20 av 48 uppsatser innehållade ordet reklamannonser.

  1. 16. I gränslandet mellan journalistik och reklam : En semiotisk analys av native advertising i svensk nättidning

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Wilma Isenborg; [2017]
    Nyckelord :semiotik; denotation; konnotation; native advertising;

    Sammanfattning : I och med informations- och kommunikationsteknikens snabbt framskridande utveckling så har även sätten att nå ut med kommersiella budskap förändrats. Internets framfart och en utbredd användning av digital teknik har möjliggjort en stor spridning av kommersiella medieinnehåll. LÄS MER

  2. 17. Bilden av genus : Synen på framställningen av genus i magasinreklam

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap; Mittuniversitetet

    Författare :Maria Näsström; Veronica Nilsson; [2016]
    Nyckelord :genus; etik; reklam; magasinsreklam; objektifiering;

    Sammanfattning : Denna studie har som syfte att undersöka hur genus framställs i reklam utifrån ett etiskt perspektiv. Diskussionen kring etik har ökat och det finns en medvetenhet kring hur reklam framställer människor, men trots detta är reklam som objektifierar kvinnor och män vanligt förekommande. LÄS MER

  3. 18. Naturlig skönhet och aktiv fritid : En diskurs- och innehållsanalytisk undersökning av manligt och kvinnligt i reklamspråk

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur

    Författare :Caroline Östin; [2016]
    Nyckelord :Reklam; reklamspråk; genus; diskurs;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande uppsats är att undersöka diskurser i reklamannonser samt i vilken utsträckning reklamtexter bygger sin övertalning på stereotypiska värderingar kring kvinnligt och manligt. Materialet består av två reklamannonser riktade mot en kvinnlig målgrupp och två reklamannonser riktade mot en manlig målgrupp. LÄS MER

  4. 19. Reklamens grammatik : Diskurs och konsumentkultur i reseannonser

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Broling Christoffer; [2016]
    Nyckelord :språkvetenskap; lingvistik; svenska; sfg; reklam; diskurs; reseannonser;

    Sammanfattning : Den här uppsatsens syfte är att undersöka vilka diskurser som finns i reklamannonser för resebolag. Frågeställningen anknyter till något som kallas för konsumentkultur: föreställningen om att den moderna människan konstruerar sin identitet utefter de konsumtionsval som han eller hon gör. LÄS MER

  5. 20. Programmatisk handel för optimering av trafikköp : En studie om att skapa ett verktyg som underlättar annonsering baserat på programmatisk handel

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Oscar Bergling; Paulina Hollstrand; [2016]
    Nyckelord :Programmatic buying; Traffic optimization; Real-time bidding; Supply-Side-Platform; Google Trends; Online marketing; Google Adwords; Programmatisk handel; Google Adwords; Optimera trafikköp; CPM; Annonsering; Cost-Per-Mille; SSP;

    Sammanfattning : Online marketing has resulted in a paradigm shift in the advertisement industry. Programmatic buying is an emerging business model that is very promising for online advertising. In online advertising, revenue maximization is always a key matter for publishers. LÄS MER