Sökning: "reklamannonser"

Visar resultat 6 - 10 av 48 uppsatser innehållade ordet reklamannonser.

  1. 6. Upp till bevis : En studie om hur konsumenters attityd och köpintention påverkas av abstrakt och konkret kommunikation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mikael Holmgren; Kristoffer Tollin; [2019]
    Nyckelord :Hållbar marknadsföring; abstrakt kommunikation; konkret kommunikation; konsumentmarknadsföring; trovärdighet; attityder;

    Sammanfattning : Med en växande medvetenhet om hållbarhet hos konsumenter är det allt viktigare för företag att förstå hur deras hållbara kommunikation påverkar konsumenters attityder till företag och deras produkter. Marknadsförare använder i praktiken två typer av hållbar kommunikation: abstrakt och konkret kommunikation. LÄS MER

  2. 7. Framgång i folkhemmet : Synen på framgång genom tidningen Korrespondens 1923–1963

    L2-uppsats, Uppsala universitet/Ekonomisk-historiska institutionen

    Författare :Erik Olsson; [2019]
    Nyckelord :Framgång; Hermods; Korrespondens; Humankapital; Kommunitarism;

    Sammanfattning : Synen på framgång genom tidningen Korrespondens 1923–1963Korrespondensundervisningen i början av 1900-talet i Sverige är något vi vet förvånansvärt lite om, fastän den var utbredd och påverkade miljontals unga människors liv. Tidigare forskning har undersökt hur reklamannonser lockade till sig nya elever och fick dem att påbörja sina studier, oftast med ekonomiska argument ur ett individuellt perspektiv. LÄS MER

  3. 8. Reklamens utformning och förändring under 2010-talet : En jämförelse mellan reklam riktad till män respektive kvinnor

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Markus Gerhardsson; [2019]
    Nyckelord :multimodal analys; reklam; reklamannonser; modelläsare; män; kvinnor;

    Sammanfattning : Syftet med det här arbetet är att ta reda på hur reklamannonser riktade till män respektive kvinnor är utformade idag och om det har skett någon märkbar förändring av utformandet av dessa under 2010-talet. För att kunna ta reda på detta analyserar jag fyra annonser riktade till män (två från 2011, två från 2019) och fyra annonser riktade till kvinnor (två från 2011, två från 2019), hämtade ur Café respektive Elle. LÄS MER

  4. 9. Trendigt : En undersökning av värdeord i reklam för skönhetsprodukter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Juliana Akello; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med undersökningen är att granska modern reklam och dess spegling av genus i vårt samhälle. Språk är ett verktyg som påverkar alla individer och i reklam kan språket ofta användas manipulativt. LÄS MER

  5. 10. Höfthållare, sport och Svenska Dagbladet : En undersökning av genus i Svenska Dagbladet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Max Lindén; Andreas Forshage; [2018]
    Nyckelord :Genus; Kvinnligt; Manligt; Reklamannonser; Stereotyper; Massmedia; Svenskundervisning; Bildanalys; Textanalys;

    Sammanfattning : Arbetet handlar om hur genus gestaltas i reklamannonser i tidningen Svenska Dagbladet i specifika årtal och över tid fram tills nutid. Syftet är att undersöka vilka skillnader som finns gällande genus de specifika årtalen 1905, 1925, 1945, 1965, 1985, 2005, 2018 och över tid. LÄS MER