Sökning: "reklamupplevelse"

Hittade 2 uppsatser innehållade ordet reklamupplevelse.

  1. 1. Vad lyssnar du på? : En kvalitativ studie om attityd till reklam i podcaster

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Linnéa Brandt; Julietta Melgar; Maja Rolfes; [2023]
    Nyckelord :Podcast Advertising; Radio advertising; Advertising Attitude; Advertising Experience and Marketing Communications; Podcastreklam; Radioreklam; Reklamattityd; Reklamupplevelse och Marknadskommunikation;

    Sammanfattning : Tidigare forskning om upplevelser och attityd till reklam i podcaster har varierat i sina resultat. Det finns studier som tyder på att annonsformatet värdläst reklam bidrar till den bästa lyssningsupplevelsen för konsumenterna. LÄS MER

  2. 2. Upplevelser av reklam på Instagram : En studie om hur inlägg kan formas för att skapa olika typer av reklamupplevelser.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Otilia Lindblad; [2017]
    Nyckelord :Instagram; reklam; mottagarperspektiv; reklamupplevelse; sociala medier;

    Sammanfattning : In this study the focus is to explain user attitudes towards advertising on the social media Instagram. Instagram is a relatively new media that has opened up a new way to spread advertising. All people are unique and because of that every one interact and thing in different ways. LÄS MER