Sökning: "relationsperspektiv"

Visar resultat 21 - 25 av 39 uppsatser innehållade ordet relationsperspektiv.

  1. 21. Det nordiska perspektivet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Alicia Fjällhed; [2015]
    Nyckelord :place branding; Strategic communication; transnational branding; nation branding; regional branding; the Nordic region; Strategisk kommunikation; platsvarumärke; transnationellt platsvarumärke; regionalt platsvarumärke; nationellt platsvarumärke; Norden; kommunikation; communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie ämnar undersöka det relativt outforskade området gällande platsvarumärkning av en region bestående av flera hela stater, här benämnt transnationellt platsvarumärke. Syftet är att fördjupa kunskaperna om transnationella platsvarumärken i synnerhet och platsvarumärkning i allmänhet genom en fallstudie, bestående av intervjuer och dokumentstudier, av ett transnationellt platsvarumärke – Norden. LÄS MER

  2. 22. Relationen mellan servicelandskap, förälder och barn - Vem styr vem, vad, hur och varför i butiken?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Josefin Åkesson; Ronja Norgren; [2014]
    Nyckelord :Servicelandskap; konsumtionsprocess; butikskommunikation; barns behov; maktrelationer; identitet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Relationen mellan servicelandskap, förälder och barn – Vem styr vem, vad, hur och varför i butiken? Universitet: Campus Helsingborg, Lunds Universitet Nivå: Kandidatuppsats, 15 högskolepoäng Inlämningsdatum: 2014-05-26 Författare: Ronja Norgren och Josefin Åkesson Handledare: Richard Ek Nyckelord: Servicelandskap, konsumtionsprocess, butikskommunikation, barns behov, maktrelationer och identitet. Problem: Tidigare forskning har visat hur den allmänmänskliga individen, det vill säga den vuxna konsumenten som utgör normen, interagerar med servicelandskapet och hur individen påverkas av butikskommunikationen. LÄS MER

  3. 23. Mjukvarutestning för IT-relaterad kvalitetssäkring : En fallstudie av testprocesser och testmognadsgraden hos Svenska Kraftnät ur ett relationsperspektiv

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Ivana Lukes; [2013]
    Nyckelord :mjukvarutest; testmognad; modellbaserad testning; mjukvarukvalitet; IT-relaterad kvalitetssäkring;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 24. Sociala medier - dialog på grönbete : En studie om myndigheters arbete med sociala medier

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper, SV

    Författare :Clara Enqvist; Emil Fritz; [2012]
    Nyckelord :Dialog; Relationer; Myndigheter; Sociala medier;

    Sammanfattning : Frågeställning: Hur tänker myndigheter om kommunikation till medborgare i förhållande tilldet nya sociala medielandskapet? Bakgrund: År 2010 kom Sveriges kommuner och landsting (SKL) ut med riktlinjer för hurmyndigheterna bör förhålla sig till sociala medier. Detta blev startskottet förmyndigheternas närvaro i de sociala medierna. LÄS MER

  5. 25. Sociala Medier : Ännu en kommunikationsform inom marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Marco Duborija; Johanna Rydefalk; [2012]
    Nyckelord :Sociala medier; marknadsföring;

    Sammanfattning : Titel: Sociala Medier - Ännu en kommunikationsform inom marknadsföringBakgrund: Marknadsföringen har många ansikten, det vill säga den ser olika ut och har genomgått förändringar genom tiden. Den förändring som vi uppmärksammar är att marknadsföringen tagit ett steg ifrån transaktionsmarknafsföring till ett relationsperspektiv gentemot sina konsumenter. LÄS MER