Sökning: "relationsperspektiv"
Visar resultat 21 - 25 av 39 uppsatser innehållade ordet relationsperspektiv.
21. Det nordiska perspektivet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Denna studie ämnar undersöka det relativt outforskade området gällande platsvarumärkning av en region bestående av flera hela stater, här benämnt transnationellt platsvarumärke. Syftet är att fördjupa kunskaperna om transnationella platsvarumärken i synnerhet och platsvarumärkning i allmänhet genom en fallstudie, bestående av intervjuer och dokumentstudier, av ett transnationellt platsvarumärke – Norden. LÄS MER
22. Relationen mellan servicelandskap, förälder och barn - Vem styr vem, vad, hur och varför i butiken?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Sammanfattning Titel: Relationen mellan servicelandskap, förälder och barn – Vem styr vem, vad, hur och varför i butiken? Universitet: Campus Helsingborg, Lunds Universitet Nivå: Kandidatuppsats, 15 högskolepoäng Inlämningsdatum: 2014-05-26 Författare: Ronja Norgren och Josefin Åkesson Handledare: Richard Ek Nyckelord: Servicelandskap, konsumtionsprocess, butikskommunikation, barns behov, maktrelationer och identitet. Problem: Tidigare forskning har visat hur den allmänmänskliga individen, det vill säga den vuxna konsumenten som utgör normen, interagerar med servicelandskapet och hur individen påverkas av butikskommunikationen. LÄS MER
23. Mjukvarutestning för IT-relaterad kvalitetssäkring : En fallstudie av testprocesser och testmognadsgraden hos Svenska Kraftnät ur ett relationsperspektiv
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : .... LÄS MER
24. Sociala medier - dialog på grönbete : En studie om myndigheters arbete med sociala medier
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper, SVSammanfattning : Frågeställning: Hur tänker myndigheter om kommunikation till medborgare i förhållande tilldet nya sociala medielandskapet? Bakgrund: År 2010 kom Sveriges kommuner och landsting (SKL) ut med riktlinjer för hurmyndigheterna bör förhålla sig till sociala medier. Detta blev startskottet förmyndigheternas närvaro i de sociala medierna. LÄS MER
25. Sociala Medier : Ännu en kommunikationsform inom marknadsföring
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Titel: Sociala Medier - Ännu en kommunikationsform inom marknadsföringBakgrund: Marknadsföringen har många ansikten, det vill säga den ser olika ut och har genomgått förändringar genom tiden. Den förändring som vi uppmärksammar är att marknadsföringen tagit ett steg ifrån transaktionsmarknafsföring till ett relationsperspektiv gentemot sina konsumenter. LÄS MER