Sökning: "relationsperspektiv"
Visar resultat 11 - 15 av 39 uppsatser innehållade ordet relationsperspektiv.
11. Fritidshemspedagogik ett redskap för samverkan?
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med vår undersökning var att få en förståelse för hur en skolas pedagoger förhåller sig till fritidshemspedagogik och vilken synen på samverkan med fritidshemmet från de olika yrkesgruppernas perspektiv är. Detta har vi gjort genom att använda en kvalitativ undersökningsmetod och genom semistrukturerade djupintervjuer samlat in vår emperi. LÄS MER
12. Eftermarknaden för byggprojekt inom kommersiella fastigheter : ett organisations- och relationsperspektiv
Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Inom de flesta industrier är konkurrensen hård, byggindustrin är inget undantag. Ett sätt att stå sig stark på marknaden är att finna andra konkurrensmedel än de traditionella: pris och kvalitet. Detta examensarbete syftar att undersöka eftermarknadens betydelse för entreprenadbolag och fastighetsägare. LÄS MER
13. Dyslexi prov och extra anpassningar. En studie om hur elever med diagnos dyslexi upplever extra anpassningar vid skilda provsituationer
Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : SammanfattningHär följer en kort sammanfattning av de viktigaste elementen i mitt examensarbete. Syfte och frågeställningar: Syftet med denna studie är att bidra med kunskaper om hur elever med diagnosen F810, specifika läs- och skrivsvårigheter (dyslexi) i årskurs 9 upplever extra anpassningar, utifrån Skolverkets och logopeders rekommendationer, vid skilda provsituationer. LÄS MER
14. CRM : Vilka faktorer har betydelse vid en implementering av CRM i B2B?
Magister-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : CRM-system är ett växande och lukrativt affärsområde, som genererar stora intäkter för företag verksamma inom en rad olika branscher globalt, i synnerhet branscher där kundfokus står i centrum. Att arbeta med kunden i fokus och att ha kunden som medskapare av värde, anses av många vara nödvändigt för att kunna möta en tilltagande global konkurrens. LÄS MER
15. Relationsmarknadsföring inom Business-to-Business : En studie gjord utifrån företagskundens perspektiv gällande tillit och engagemang via varumärken och sociala medier
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur varumärken och tillit samt sociala medier och engagemang betraktas utifrån företagskundens perspektiv. Detta för att kunna beskriva om kombinationen relationsmarknadsföring, varumärken och sociala medier är aktuellt i försörjningskedjans sista led gällande flödet av produkter som inte hör till inköparens kärnverksamhet. LÄS MER