Sökning: "resenärsperspektiv"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet resenärsperspektiv.

  1. 1. En kvalitetsförbättring på spåren

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Karin Ingvarsson; Mikael Lidgard; [2017]
    Nyckelord :Kärntjänst; tilläggstjänst; tjänstekvalitet; tjänsteerbjudande; bemyndigande.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Vad: Kandidatuppsats VT 2017. Lunds universitet. Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management. Titel: En kvalitetsförbättring på spåren - Om tjänstekvalitet ombord på fjärrtåg i Sverige. LÄS MER

  2. 2. Färdtjänst i Göteborgs Stad- värdet ur ett resenärsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Sofie Simlund; Linda Sjölin; [2013]
    Nyckelord :Färdtjänst; kundservice; tjänst; användarvärde; värdeskapande; resenärsperspektiv;

    Sammanfattning : Ett liv utan färdtjänst skulle innebära ett isolerat liv. Det tycker i alla fall de resenärer vi intervjuat. De ser färdtjänsten som mer än bara en resa. Det är en frihet att kunna ta sig dit de vill utan att någon familjemedlem, vän eller assistent behöver följa med. LÄS MER

  3. 3. En övergripande jämförelse mellan enskilda och samordnade upprustningar – en fallstudie vid Storstockholms Lokaltrafik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Väg- och vattenbyggnad (CI); Lunds universitet/Byggproduktion

    Författare :Helena Enhamre; [2011]
    Nyckelord :Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att klargöra vilka skillnader som enskilda och samordnade upprustningar innebär. Detta för att alltid genomföra ett så bra arbete som möjligt när det gäller såväl resenärsperspektiv, tillgänglighet, säkerhet, miljö som ekonomi... LÄS MER

  4. 4. Förstärkt mobilitet - en studie om frequent flyer program ur ett resenärsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Stefan Nilsson; Maria Knutsson; Sofia Lindqvist; [2007]
    Nyckelord :lojalitet; mobilitet; frequent flyer program; förstärkt mobilitet; klimatkompensation.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Efter den genomförda enkätundersökningen kan det konstateras att frequent flyer program inverkar på och förstärker medlemmarnas mobilitet. En ökad mobilitet leder även till ökade påfrestningar på miljön. LÄS MER