Sökning: "retail distribution"

Visar resultat 1 - 5 av 119 uppsatser innehållade orden retail distribution.

  1. 1. The new era of Electric Vehicles: Rolling out the Energy Storage Solution of Tomorrow - A single case study investigating fleet customers' opportunities and challenges with adopting Vehicle-to-Grid technology, to identify complexities and important considerations when accelerating the implementation.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Fanny Söderström; Maria Nordin; [2023-07-20]
    Nyckelord :Innovation; Sustainability; Technology Adoption; Electrical Distribution; Power Grid; Electric Vehicles; Energy Storage Solutions; Renewable Energy; V2X; Vehicle-to-Grid; V2G;

    Sammanfattning : The following thesis investigates the complexities of implementing the Vehicle-to-Grid (V2G) technology. It explores the perceived benefits and challenges that fleet customers within an automotive company have towards the technology. LÄS MER

  2. 2. Beauty and the Digital Beast: An exploratory study on what variables are affecting the process of digitalization within retail and why the beauty industry is lagging behind

    Master-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Frida Wiberg; Alexandra Kjellman; [2023]
    Nyckelord :Mixed methods research; Case study; Retail; Digitalization; Beauty Industry; Abductive Research; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : This master thesis project applies a mixed methods approach to fulfill the purpose of exploring how and in what ways digitalization transforms different retail categories. A theoretical framework is formulated using existing theories and research, from which four key variables are identified: distribution, interaction, competition and product offering. LÄS MER

  3. 3. Longtail-fenomenet i svenskdagligvaruhandel : En kvantitativ studie av försäljningskoncentrationen i den svenska dagligvaruhandelns e-handel jämfört med fysisk handel.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Martin Amrén; Albin Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Long tail; Pareto; superstars; grocery; e-commerce; omni-channel; multi-channel; sales concentration; Longtail; pareto; superstars; dagligvaror; e-handel; omni-channel; multi-channel; försäljningskoncentration;

    Sammanfattning : Bakgrund: Med digital utveckling ökar användandet av digitala kanaler för att köpa produkter. Utvecklingen sätter ökad press på handeln att utveckla sitt digitala erbjudande. Problemformulering: Förutsättningarna att driva handel skiljer sig åt online jämfört med offline, sett både ur perspektiv från återförsäljare och köpare. LÄS MER

  4. 4. "Cracking the GenZ Code: Unraveling the Needs, Pain Points, and Desires for an Improved Omnichannel Fashion Experience" : A qualitative study by understanding the consumer decision-making process

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Ebba Uhlin; Moa Lundberg; [2023]
    Nyckelord :Omnichannel; E-commerce; Physical Stores; Pain Points; Touchpoints; Customer Journey; Consumer Decision-Making Process; Retail Technologies; Generation Z;

    Sammanfattning : In recent years there has been a remarkable distribution of the omnichannel environment, which has emerged as a significant factor in the fashion industry. Today's society is characterized by customers who possess extensive knowledge and easy access to information online, with the added convenience of constantly available e-commerce. LÄS MER

  5. 5. Sociala medier och finansmarknaden : En kvantitativ studie om hur sociala medier påverkar investeringsbeslut på den svenska finansmarknaden

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :August Bång; Joel Falk; Sebastian Bonasoni; [2023]
    Nyckelord :Stocks; behavioral finance; financial market; social media.; Aktier; beteendeekonomi; finansmarknaden; sociala medier;

    Sammanfattning : Att förvalta sina tillgångar på bästa sätt för att få så hög avkastning som möjligt är alla investerares mål. Småsparare som inte besitter kunskap kan enkelt bränna sig vid investeringar. En enkel väg är därför att kika på hur andra investerar sina pengar för att sedan göra likadant. LÄS MER