Sökning: "retorikanalys"
Visar resultat 11 - 15 av 118 uppsatser innehållade ordet retorikanalys.
11. Fast-fashion och hållbarhet, en paradox? : En visuell retorikanalys av fast-fashionföretags marknadskommunikation
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : The fashion industry is one of the most environmentally damaging industries in the world and is permeated by poor working conditions. Fast-fashion companies that constantly produce new collections to be able to follow trends are a major contributing factor to the climate crisis. LÄS MER
12. Vill du vara en bra eller dålig människa? : En kritisk visuell retorikanalys av UNHCR:s övertygelsestrategier i reklamfilmer om flyktingkrisen i Ukraina
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : It’s significant for charities to incorporate persuasion strategies into their communication to create engagement and encourage donations. This is especially important in circumstances of war due to the millions of people who are forced to flee and need emergency assistance. LÄS MER
13. Vilket krig är viktigast? : En kvalitativ retorikanalys av hur NGO:s framställer sig själva och krig med avsikten att övertyga sin publik att donera pengar
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : In times of war, help and support is provided by NGO:s, and this essay investigates the NGO:s strategies for seeking support in times of war and crisis. Previous research has shown that refugees are portrayed differently in the media depending on their background. LÄS MER
14. BERÄTTELSEN OM OATLY - Storytelling som ett strategiskt kommunikationsverktyg
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Syfte: Studien ämnar att undersöka på vilka sätt företaget Oatly använder sig av storytelling i sin audiovisuella kommunikation samt vilken övergripande kärnberättelse om företaget som skapas. Studien ämnar också att svara på huruvida Oatlys användning av storytelling kan betraktas som ett retoriskt och strategiskt kommunikationsverktyg i företagets marknadskommunikation. LÄS MER
15. SVERIGES MEST HÅLLBARA LIVSMEDELSKEDJA - JA TACK! - En jämförande kritisk retorikanalys av hur Coop och Lidl kommunicerar sitt miljöfokuserade CSR-arbete
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att analysera och jämföra livsmedelskedjorna Coop och Lidls retorik kopplat till miljöfokuserad CSR-kommunikation som används på de egna webbplatserna och det sociala mediet Instagram. Teori: Corporate Social Responsibility, varumärkeskommunikation, retorik, legitimitet Metod: Kritisk retorikanalys Material: Texter om hållbarhet och miljö på hemsidorna och fyra inlägg från respektive företagens nationella Instagramkonto. LÄS MER