Sökning: "säljkanal"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade ordet säljkanal.

  1. 1. Digitala matleveransplattformar, restaurangers vänner eller fiender? : Risker med digitala matleveransplattformar och metoder för att hantera dessa

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Ida Svennson; Cornelia Oskarsson; [2022]
    Nyckelord :PDE; platform dependent entrepreneurs; FDA; Plattform; matleveransplattform; plattformsstrategi; restaurang; restauranger; startegi;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemformulering: Plattformsstrategier har blivit ett allt vanligare fenomen och i dagsläget är flera av världens största företag plattformsföretag. Digitala plattformar för beställning och leverans av mat är en typ av plattformar som ökat markant de senaste åren, speciellt i och med covid-19 pandemin då restaurangbranschen fick helt nya förutsättningar. LÄS MER

  2. 2. Digital affärsmodellsutveckling för fysiska butiker

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomi; Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Kristian Blom; Oliver Larstorp; [2021]
    Nyckelord :business model; commerce platform; business model development; affärsmodell; handelsplattform; affärsmodellsutveckling;

    Sammanfattning : På senare tid har fysiska butiker hamnat alltmer i skuggan av stora digitala handelsplattformar som CDON eller Amazon och tomma butikslokaler är en allt vanligare syn runtom i Sverige. Som en motreaktion på detta har näringslivsföreningen i Torsby kommun startat ett samarbete där fysiska butiker i kommunen erbjuds möjligheten att ansluta sig till en lokal digital handelsplattform. LÄS MER

  3. 3. Är alla med på tåget?: En studie kring hur svenska trafikhuvudmän hanterar digitalt utanförskap bland äldre vid övergång till mobila biljett- och betalsystem.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Victoria Andersson; Hanna Smedeby; Chaima Tebini; [2020]
    Nyckelord :digitalt utanförskap; mobila biljett- och betalsystem; digital inkludering; digital delaktighet; äldre; kollektivtrafik; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Inom kollektivtrafiken digitaliseras biljett- och betalsystem för att utveckla smartare tjänster som når fler resenärer och konkurrerar med nya mobilitetstrender. I Sverige ses en övergång till mobila biljett- och betalsystem, där mobiltelefoner blir primär biljettbärare. LÄS MER

  4. 4. Creating Value and Identifying Opportunities for Innovation in E-commerce on the B2B Market. : A case study of the distribution and construction industries in Sweden.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :MATILDA NORDQUIST; OLIVIA NORLIN; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Purpose - The purpose of this research is to examine the effect of e-commerce in the B2B market. Focus has been on how customer values and the front end of innovation are affected from a distribution company’s and construction industry’s point of view. LÄS MER

  5. 5. Konsumenters vilja eller ovilja till att lämna ut personlig information vid köp online : En undersökning om hur viljan att lämna ut personlig information upplevs ur ett konsumentperspektiv vid köp online

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Ida Eriksson; Sissel Strid; [2019]
    Nyckelord :konsumentkontroll; konsumenter; personlig integritet; personlig information; attityder; e-handel;

    Sammanfattning : Bakgrund: Samtidigt som e-handel som säljkanal växer ökar konsumenternas oro för att lämna ut sin egen personliga information online. Vilket är viktigt att ta hänsyn till då konsumenternas personliga information är viktig data för företagen, då de med hjälp av den kan effektivisera sin marknadskommunikation, genom att exempelvis rikta erbjudanden till konsumenter. LÄS MER