Sökning: "skillnader sverige england företag"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden skillnader sverige england företag.

  1. 1. Företagens behov av revision : efter avskaffandet av revisionsplikten för mindre företag i Sverige

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Malin Vestlund; Jonas Lööw-Ohlson; [2013]
    Nyckelord :Statutory Audit; mandatory; voluntary; audit; accounting; abolishment; Revisionsplikt; obligatorisk; frivillig; revision; redovisning; avskaffande;

    Sammanfattning : Titel: Företagens behov av revision, efter avskaffandet av revisions-plikten för mindre företag i Sverige. Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Jonas Lööw-Ohlson, Malin Vestlund Handledare: Markku PenttinenDatum: 2013-02-20 Syfte: Syftet med detta arbete är att undersöka hur revisionspliktens avskaffande påverkat de olika aktörer som berörs av denna förändring och att utifrån detta identifiera de faktorer som styr behovet och valet av frivillig revision i små aktiebolag i Sverige. LÄS MER

  2. 2. Den svenska mäklartjänsten är inte dyr - en jämförelse med England och Holland

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Matilda Edin; Veronica Sandström; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : ABSTRACT Titel: Den svenska mäklartjänsten är inte dyr – en jämförelse med England och Holland   Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi   Författare: Veronica Sandström och Matilda Edin   Handledare: Tommy Gerdemark   Datum: 2011 – 03   Syfte: Allmänheten har idag en övervägande negativ bild av den svenska mäklarkåren. Mäklarens arvode i form av provision är uppenbart en av orsakerna till det dåliga ryktet. LÄS MER

  3. 3. Corporate Social Responsibility - en del i marknadsföringsstrategin : en fallstudie av ett svenskt och ett brittiskt fastighetsbolag

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Helena Leek; Erika Norén; [2009]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; CSR; samhällsansvar; socialt ansvar; marknadsföringsstrategi;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar fenomenet och begreppet Corporate Social Responsibility (CSR). Begreppet används synonymt med företags samhällsansvar och innebär att företag frivilligt vill medverka till ett bättre samhälle. LÄS MER

  4. 4. Kulturella skillnader mellan hemsidor och deras inverkan på internationell marknadsföring

    Kandidat-uppsats, JTH, Data- och elektroteknik

    Författare :Amira Mulahusic; [2008]
    Nyckelord :Kultur; Webbdesign; Marknadskommunikation; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Kubera Production som har sitt kontor i Skellefteå är en strategisk kommunikationsbyrå som interesserar sig för hur kulturella skillnader mellan hemsidor kan analyseras och dokumenteras. Inledningsvis presenteras de två frågorna som ligger bakom den här rapporten. LÄS MER

  5. 5. Kulturella skillnader inom ledarskap i England

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Erik Lundquist; Petra Svensson; Sven A. Svensson; [2006]
    Nyckelord :Kulturella skillnader; ledarskap;

    Sammanfattning : Att allt fler och fler multinationella företag tar sig ut på marknaden är ingen nyhet, det har pågått under flera år, trots detta är det fortfarande ett högaktuellt ämne att forska kring då flera frågetecken fortfarande kvarstår. Teorin talar för stora skillnader inom den nationella kulturen mellan de utvalda länderna, England, Spanien och Sverige. LÄS MER