Sökning: "spel utan grafik"

Visar resultat 11 - 15 av 24 uppsatser innehållade orden spel utan grafik.

  1. 11. Spelutveckling i HTML5 DOM miljö

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Marcus Persson; Johan Sandell; [2016]
    Nyckelord :html5; javascript; mobil; spel; canvas; css3;

    Sammanfattning : De flesta spel som utvecklas i HTML5 använder en Canvas metod som ritar ut 2-D grafik. Med examensarbetet ville utvecklarna och examinatorn undersöka om det var möjligt att göra ett spel med bra prestanda utan att använda Canvas. Istället använde utvecklarna DOM-trädet och de nya funktioner som finns i CSS3 för att rita ut grafiken. LÄS MER

  2. 12. Samredovisning av BIM- och GIS-data

    Master-uppsats, Lunds universitet/Lantmäteri (CI); Lunds universitet/Institutionen för naturgeografi och ekosystemvetenskap

    Författare :Anna Larsson; [2015]
    Nyckelord :geografiska informationssystem; GIS; byggnadsinformationsmodeller; BIM; 3D; visualisering; datainteroperabilitet; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Combined presentations of BIM- and GIS-data Throughout the process of creating and maintaining our built environment, from planning to building to facility management, large amounts of data are produced and consumed. Much of these are geographic data, processed in some form of GIS (Geographical Information System). LÄS MER

  3. 13. Förbättring av det grafiska användargränssnittet i Autodesk Maya i relation till måttriktig 3D-modellering

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för Industriell utveckling, IT och Samhällsbyggnad

    Författare :Oskar Berglund; [2015]
    Nyckelord :GUI; User Interface; Computer-Human Interaction; Design; Design; Python; PySide; Grafiska användargränssnitt; Autodesk Maya; precis 3D-modellering; måttriktig 3D-modellering.;

    Sammanfattning : Inom 3D-grafik, visualiseringar, spel och VR finns ett behov av måttriktig modellering. Traditionellt så används CAD-program för att uppnå ett exakt eller precist resultat. Men då CAD-program inte utmatar polygonal geometri så fungerar det inte att använda resultatet direkt i tidigare nämnda kategorier. LÄS MER

  4. 14. Spelmotor och spellogik för androidspel

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Lotta Leissner; Henrik Augustsson; [2014]
    Nyckelord :game engine; android game; jrpg; independent game development; indie games; fuzzy logic; spelmotor; androidspel; jrpg; oberoende spelutveckling; fuzzy logic;

    Sammanfattning : This report concerns the development of the game engine and game logic that are used within the game Steam Tale, which during the development process was known as Project Steam Age, by the group StormBound. The game was developed targeting mobile devices, and within this report is included a short perspective on the history of mobile gaming. LÄS MER

  5. 15. IMPLEMENTERING AV PHONGLJUSSÄTTNINGI 2D-SPELMILJÖ

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Joel Setterberg; Jonatan Elsgard; [2014]
    Nyckelord :phong; android; glsl; opengl; java; application; collision detection; two-dimensional; dynamic lighting; phong; android; glsl; opengl; java; applikationer; kollisionshantering; ljussättning; tvådimensionellt;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har en ny trend inom spelindustrin uppstått då en stor del av spelen har gått tillbaka till de tvådimensionella miljöerna som var vanligare i tv-spelens barndom, detta tack vare att mobiltelefoner och deras spel har tagit allt större plats på marknaden och de är ofta tvådimensionella på grund av sin begränsade hårdvara. De tvådimensionella spelen har enligt tradition inte haft någon dynamisk ljussättning, utan de har bestått utav färdig grafik med förutbestämda intensiteter vilket gör att spelen kan se platta ut. LÄS MER