Sökning: "spel utan grafik"
Visar resultat 11 - 15 av 24 uppsatser innehållade orden spel utan grafik.
11. Spelutveckling i HTML5 DOM miljö
M1-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : De flesta spel som utvecklas i HTML5 använder en Canvas metod som ritar ut 2-D grafik. Med examensarbetet ville utvecklarna och examinatorn undersöka om det var möjligt att göra ett spel med bra prestanda utan att använda Canvas. Istället använde utvecklarna DOM-trädet och de nya funktioner som finns i CSS3 för att rita ut grafiken. LÄS MER
12. Samredovisning av BIM- och GIS-data
Master-uppsats, Lunds universitet/Lantmäteri (CI); Lunds universitet/Institutionen för naturgeografi och ekosystemvetenskapSammanfattning : Combined presentations of BIM- and GIS-data Throughout the process of creating and maintaining our built environment, from planning to building to facility management, large amounts of data are produced and consumed. Much of these are geographic data, processed in some form of GIS (Geographical Information System). LÄS MER
13. Förbättring av det grafiska användargränssnittet i Autodesk Maya i relation till måttriktig 3D-modellering
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för Industriell utveckling, IT och SamhällsbyggnadSammanfattning : Inom 3D-grafik, visualiseringar, spel och VR finns ett behov av måttriktig modellering. Traditionellt så används CAD-program för att uppnå ett exakt eller precist resultat. Men då CAD-program inte utmatar polygonal geometri så fungerar det inte att använda resultatet direkt i tidigare nämnda kategorier. LÄS MER
14. Spelmotor och spellogik för androidspel
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : This report concerns the development of the game engine and game logic that are used within the game Steam Tale, which during the development process was known as Project Steam Age, by the group StormBound. The game was developed targeting mobile devices, and within this report is included a short perspective on the history of mobile gaming. LÄS MER
15. IMPLEMENTERING AV PHONGLJUSSÄTTNINGI 2D-SPELMILJÖ
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : Under de senaste åren har en ny trend inom spelindustrin uppstått då en stor del av spelen har gått tillbaka till de tvådimensionella miljöerna som var vanligare i tv-spelens barndom, detta tack vare att mobiltelefoner och deras spel har tagit allt större plats på marknaden och de är ofta tvådimensionella på grund av sin begränsade hårdvara. De tvådimensionella spelen har enligt tradition inte haft någon dynamisk ljussättning, utan de har bestått utav färdig grafik med förutbestämda intensiteter vilket gör att spelen kan se platta ut. LÄS MER