Sökning: "spel utan grafik"
Visar resultat 16 - 20 av 24 uppsatser innehållade orden spel utan grafik.
16. GRÄNSNITTETS INTERAKTIVA IKONER : Grafisk utformning för bättre användarförståelse
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Det här arbetet undersöker hur klickbara ikoner i spel grafiskt borde utformas för att mest effektivt kommunicera sin funktion till spelaren. De riktlinjer som används för detta utgår främst från forskning kring människors interaktion med datorer och kognitiv perception. LÄS MER
17. Spelmotor och spellogik för androidspel
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : Denna rapport behandlar utvecklingen av den spelmotor samt spellogik som används i spelet Steam Tale utvecklat under projektnamnet Project Steam Age av gruppen StormBound. Spelet utvecklades i första hand för mobila enheter, och i rapporten ingår även en kort undersökning av mobila spel i ett historiskt perspektiv. LÄS MER
18. Navigering i virtuella ljudvärldar
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och informationSammanfattning : Ljudbaserade spel är ett relativt outforskat område inom dataspel men är samtidigt en typ avspel med stor potential. I rapporten granskas tidigare forskning kring ljudbaserade spel utangrafik och hur vi uppfattar ljud i vår omgivning med både fokus på underhållning ochutbildning. LÄS MER
19. Game Design for Mobile Devices
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : In the last few years there has been an incredible rise in the amount of game applications available for the latest generation of mobile platforms. An increasing amount of developers and companies are starting to invest more heavily in producing for this growing market. LÄS MER
20. Simulation av Xbox Live Indie Games gränssnittet
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Akademin för naturvetenskap och teknikSammanfattning : This thesis was developed as an assignment from Ludosity Interactive where the goal was to develop a copy of the Xbox Live Indie Games-marketplace from the Xbox 360. Ludosity Interactive had a necessity to easily test a game's attractiveness to potential customers using testing people from outside the company in a simulated Xbox Live Indie Games test environment; excluding this developed system there is no other way to do such an analysis without actually releasing the game on the Xbox Live Indie Games marketplace and then analyze the resulting sales from the product. LÄS MER