Sökning: "strategi process företagsekonomi"

Visar resultat 6 - 10 av 46 uppsatser innehållade orden strategi process företagsekonomi.

  1. 6. Under radarn, mellan stolarna? : Ett HR-perspektiv på rekryteringsprocesser och dolda funktionsnedsättningar som Aspergers syndrom

    Magister-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomi

    Författare :Zophie Lif; [2020]
    Nyckelord :Human resource management; diversity management; recruitment; competence; hidden disabilities; Asperger syndrome; Human resource management; diversity management; rekrytering; kompetens; dolda funktionsnedsättningar; Aspergers syndrom;

    Sammanfattning : Inom Human Resource Management är en av de viktigaste uppgifterna att rekrytera och behålla kompetent personal. Under senare år har ett ökat intresse för arbetsplatser präglade av mångfald även ökat intresset för Diversity Management. LÄS MER

  2. 7. "Ingen spaning, ingen aning" : En kvalitativ studie av organisationers omvärldsanalys och hur det används i strategiarbetet.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Alice Jonsson; Elin Rombing; [2020]
    Nyckelord :Omvärldsanalys; omvärldsanalysprocess; strategi; omvärldsbevakning;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING  Datum:                    9 juni 2020   Nivå:                        Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp    Institution:              Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens högskola   Författare:              Alice Jonsson          Elin Rombing                                                       (97/04/17)               (98/04/18)         Titel:                        ”Ingen spaning, ingen aning” – En kvalitativ studie av organisationers                                   omvärldsanalys och hur det används i det strategiska arbetet.    Handledare:           Kerstin Nilsson   Nyckelord:              Omvärldsanalys, omvärldsanalysprocess, strategi                                  omvärldsbevakning   Frågeställning:       Hur arbetar organisationer med omvärldsanalys?                                  Hur använder organisationer omvärldsanalyser för att utveckla strategier?     Syfte:                       Syftet med uppsatsen är att jämföra och analysera hur företagen arbetar med omvärldsanalyser kopplat till strategier. LÄS MER

  3. 8. Användning av digitala marknadsföringskanaler : En kvalitativ fallstudie om hur sökmotorer integreras med digitala marknadsföringskanaler

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Fanny Erksén; Matilda Thelin; [2020]
    Nyckelord :Search Engine Marketing; Search Engine Optimization; Digital Communication; Digital Channels; Online Advertising; Digital Marketing.; Sökmotormarknadsföring; Sökmotoroptimering; Digital Kommunikation; Digitala Kanaler; Onlineannonsering; Digital Marknadsföring.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att öka kunskapsområdet och förståelsen kring företagens användning av sökmotoroptimering och sökmotormarknadsföring, avseende integrering med andra digitala marknadsföringskanaler. Teoretisk referensram: De teorier som använts i denna studie är Push/Pull, The 4S Web Marketing Mix Model, Integrated Marketing Communication Mix och Digital Marketing Channel Decision Model. LÄS MER

  4. 9. International entrepreneurship orientation within Swedish born global companies in the ear- and headphone industry

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Johan Persson; [2020]
    Nyckelord :Internationalization; born globals; international entrepreneurship; international entrepreneurship orientation; ear-and headphone industry; SME-companies; Internationalisering; born globals; internationellt entreprenörskap; internationell entreprenörskapsorientering; hörlursbranschen; SME-företag;

    Sammanfattning : We have all read about the rapid development of today’s business landscape as well as the increase in globalization. Companies are forced to operate in new ways in order to stay competitive. At the same time, globalization has opened up new business opportunities for companies. LÄS MER

  5. 10. Inköp av företagsbilar - påverkar Inbound Marketing? En kvalitativ studie på Inbound Marketing och dess roll i organisatoriska inköp av företagsbilar hos Din Bil i Malmö

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alfred Bytyci; Daniel Ostojic; Sasa Veljkovic; [2020]
    Nyckelord :Inbound Marketing; Bilbranschen; B2B; Digital Marknadsföring; Organisatoriskt Inköp; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Inköp av företagsbilar – påverkar Inbound Marketing? En kvalitativ studie på Inbound Marketing och dess roll i organisatoriska inköp av företagsbilar hos Din Bil i Malmö Seminariedatum: 2020-01-16 Ämne/kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå Författare: Alfred Bytyci, Daniel Ostojic, Sasa Veljkovic Handledare: Annette Cerne Nyckelord: Inbound Marketing, Bilbranschen, B2B, Digital Marknadsföring, Organisatoriskt Inköp Syfte: Mot bakgrund till att den traditionella marknadsföringens genomslagskraft stagnerar belöper sig studiens syfte till att undersöka vilken inverkan marknadsföringsstrategin Inbound Marketing har på den organisatoriska inköpsprocessen av företagsbilar som högengagemangsprodukter. Metod: Studien är kvalitativ med ett hermeneutistiskt fenomenologiskt perspektiv som utgångspunkt. LÄS MER