Sökning: "strategi process företagsekonomi"
Visar resultat 6 - 10 av 46 uppsatser innehållade orden strategi process företagsekonomi.
6. Under radarn, mellan stolarna? : Ett HR-perspektiv på rekryteringsprocesser och dolda funktionsnedsättningar som Aspergers syndrom
Magister-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomiSammanfattning : Inom Human Resource Management är en av de viktigaste uppgifterna att rekrytera och behålla kompetent personal. Under senare år har ett ökat intresse för arbetsplatser präglade av mångfald även ökat intresset för Diversity Management. LÄS MER
7. "Ingen spaning, ingen aning" : En kvalitativ studie av organisationers omvärldsanalys och hur det används i strategiarbetet.
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : SAMMANFATTNING Datum: 9 juni 2020 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens högskola Författare: Alice Jonsson Elin Rombing (97/04/17) (98/04/18) Titel: ”Ingen spaning, ingen aning” – En kvalitativ studie av organisationers omvärldsanalys och hur det används i det strategiska arbetet. Handledare: Kerstin Nilsson Nyckelord: Omvärldsanalys, omvärldsanalysprocess, strategi omvärldsbevakning Frågeställning: Hur arbetar organisationer med omvärldsanalys? Hur använder organisationer omvärldsanalyser för att utveckla strategier? Syfte: Syftet med uppsatsen är att jämföra och analysera hur företagen arbetar med omvärldsanalyser kopplat till strategier. LÄS MER
8. Användning av digitala marknadsföringskanaler : En kvalitativ fallstudie om hur sökmotorer integreras med digitala marknadsföringskanaler
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att öka kunskapsområdet och förståelsen kring företagens användning av sökmotoroptimering och sökmotormarknadsföring, avseende integrering med andra digitala marknadsföringskanaler. Teoretisk referensram: De teorier som använts i denna studie är Push/Pull, The 4S Web Marketing Mix Model, Integrated Marketing Communication Mix och Digital Marketing Channel Decision Model. LÄS MER
9. International entrepreneurship orientation within Swedish born global companies in the ear- and headphone industry
Master-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : We have all read about the rapid development of today’s business landscape as well as the increase in globalization. Companies are forced to operate in new ways in order to stay competitive. At the same time, globalization has opened up new business opportunities for companies. LÄS MER
10. Inköp av företagsbilar - påverkar Inbound Marketing? En kvalitativ studie på Inbound Marketing och dess roll i organisatoriska inköp av företagsbilar hos Din Bil i Malmö
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Inköp av företagsbilar – påverkar Inbound Marketing? En kvalitativ studie på Inbound Marketing och dess roll i organisatoriska inköp av företagsbilar hos Din Bil i Malmö Seminariedatum: 2020-01-16 Ämne/kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå Författare: Alfred Bytyci, Daniel Ostojic, Sasa Veljkovic Handledare: Annette Cerne Nyckelord: Inbound Marketing, Bilbranschen, B2B, Digital Marknadsföring, Organisatoriskt Inköp Syfte: Mot bakgrund till att den traditionella marknadsföringens genomslagskraft stagnerar belöper sig studiens syfte till att undersöka vilken inverkan marknadsföringsstrategin Inbound Marketing har på den organisatoriska inköpsprocessen av företagsbilar som högengagemangsprodukter. Metod: Studien är kvalitativ med ett hermeneutistiskt fenomenologiskt perspektiv som utgångspunkt. LÄS MER