Sökning: "strategi process företagsekonomi"

Visar resultat 16 - 20 av 46 uppsatser innehållade orden strategi process företagsekonomi.

  1. 16. Inbound Marketing – en framgångsstrategi? En kvalitativ studie på premiumbilar som högengagemangsköp utifrån konsumenter och Mercedes-Benz

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Clara Michelsen; Alice Beckman; Julia Torstensson; [2018]
    Nyckelord :Inbound Marketing; Köpprocessen; Digitalisering; Högengagemangsprodukt; Premiumbil; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Inbound Marketing – en framgångsstrategi? En kvalitativ studie på premiumbilar som högengagemangsköp utifrån konsumenter och Mercedes-Benz Seminariedatum: 2018-06-01 Ämne/kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå Författare: Alice Beckman, Clara Michélsen, Julia Torstensson Handledare: Clara Gustafsson Nyckelord: Inbound Marketing, Köpprocessen, Digitalisering, Högengagemangsprodukt, Premiumbil Syfte: Syftet med studien är att, med anledning av ett förändrat medielandskap, utvärdera Inbound Marketing som digital marknadsföringsstrategi vid premiumbilköp som högengagemangsprodukt. Metod: En kvalitativ studie har genomförts med ett hermeneutistiskt fenomenologiskt perspektiv. LÄS MER

  2. 17. Hur upplever individer med funktionshinder rekryteringsprocessen? : En kvalitativ studie om funktionshindrade individers upplevelser i rekryteringsprocessen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Cristian Dache; Tor Adrian Nödtvedt; [2018]
    Nyckelord :Disability; Recruitment; Employment; Recruitment process; Funktionshinder; Rekrytering; Anställning; Rekryteringsprocess;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att skapa en djupare förståelse kring hur rekryteringsprocessen upplevs av funktionshindrade individer. Studien avgränsar sig till individer med osynliga funktionshinder i Stockholmsområdet. För att undersöka detta formulerades en huvudfrågeställning samt två delfrågor. LÄS MER

  3. 18. Outsourcing av digitala marknadsföringsaktiviteter : En lämplig strategi för ett globalt tjänsteföretag?

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Martin Nilsson; John-Philip Sjöblom; [2018]
    Nyckelord :Digital marknadsföring; outsourcing; transaktionskostnader; resurser; kärnkompetens; kommunikation.;

    Sammanfattning : Globalization has created more choices for companies in recent decades. It is not uncommon for companies to increasingly choose to help external companies become more competitive and efficient. Outsourcing is a strategy where a company can outsource parts of its business to focus on the core competencies the company has. LÄS MER

  4. 19. Implementering av förändring : En fallstudie om att hantera förändring i offentlig sektor

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Frida Andersson; Anna Johansson; Madeleine Palo; [2018]
    Nyckelord :Change process; strategy; employee; leadership; organizational change; resistance; implementation of change.; Planerad förändring; strategi; medarbetare; ledarskap; organisationsförändring; motstånd; implementering av förändring.;

    Sammanfattning : Titel: Implementering av förändring - En fallstudie om att hantera förändring i offentlig sektor. Författare: Frida Andersson, Anna Johansson & Madeleine Palo.Institution: Linnéuniversitetet, Ekonomihögskolan. Program: Human Resource Management. LÄS MER

  5. 20. Den Svenska Folkrörelsekulturen : En deskriptiv studie om folkrörelsers organisationskultur under påverkan av kulturpolitiken

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Setareh Malekzadeh; Bahram Nouraei; [2017]
    Nyckelord :Organizational Culture; Civil Society; Social Movements; Grassroots; Cultural Policy; New Public Management; Abstract Management; Swedish Workers’ Educational Association; Swedish National Touring Theatre; ABF; Riksteatern; Organisationskultur; Folkrörelser; Gräsrotsrörelse; Civilsamhället; Kulturpolitik; ABF; Riksteatern;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att kartlägga organisationskultur inom folkrörelseorganisationer samt att undersöka dess eventuella förändringar under påverkan av kulturpolitiken. Denna studie tillämpar Geert Hofstedes teorier som behandlar olika nivåer och dimensioner av organisationskultur. LÄS MER