Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 46 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Målstyrningens komplexitet : En fallstudie om den komplexa interaktionen mellan chefer och medarbetare i en bankorganisations målstyrningsprocess.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Clara Bender; Amanda Hedh; Nathalie Rosell; [2023]
    Nyckelord :Målstyrning; Interaktion; Management by objectives; Kommunikation; Strategi; Uppföljning; Bank;

    Sammanfattning : Datum: 2023-05-31      Nivå: Kandidatuppsats Företagsekonomi, 15 hp  Akademi: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare:  Bender Clara (00-10-26), Hedh Amanda (01-04-21), Nathalie Rosell (01-05-12)                                         Titel: Målstyrningens komplexitet: En fallstudie om den komplexa interaktionen mellan chefer och medarbetare i en organisations målstyrningsprocess. Handledare: Johan Grinbergs  Nyckelord: Målstyrning, Interaktion, Management by objectives, Kommunikation, Strategi, Uppföljning, Bank Forskningsfrågor: Hur interagerar chefer och medarbetare vid kommunicering av mål inom en bankorganisation och vad kan interaktionen resultera i? Vilka följder får medarbetarnas involvering i beslutsfattandet rörande en bankorganisations målsättning? Syfte: Syftet med denna studie är att studera den komplexa interaktionen mellan chefer och medarbetare vid förmedling av mål inom organisationen. LÄS MER

  2. 2. Co-branding som strategi för småföretag och i relationen till deras kunder : En kvalitativ studie om varumärkessamarbeten

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Gabriela Valenzuela Rivera; Nour El Khadam; [2023]
    Nyckelord :co-branding; small businesses; qualitative study; brand equity; consumer behavior; brand building; brand associations; relationship marketing;

    Sammanfattning : The aim of this study is to understand how co-branding can be strategically implemented and its relevance in small business customer relationships. The study serves as a guide for small businesses striving to strengthen their brand and improve their customer relationships through strategic utilization of co-branding. LÄS MER

  3. 3. Är budgetens kritik rättfärdigad? Budgetens roll och framtidsutsikter inom ekonomistyrningen i Sverige : En kvantitativ enkätstudie med 226 budgetansvariga (VD:ar, ekonomiansvariga & controllrar...) från medelstora och stora svenska företag.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Hannes König; Enes Mamudi; [2023]
    Nyckelord :budget criticism; budget; budget usefulness; budgeting practice; management control; business administration; quantitative survey; Libby and Lindsay 2010 ; Jan Wallander; budgetens kritik; budget; budgetens nytta; budgetanvändning; ekonomistyrning; företagsekonomi; kvantitativ enkätstudie; Libby och Lindsay 2010 ; Jan Wallander;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syfte: Med fokus på medelstora och stora svenska företags budgetanvändning syftar denna studie att kartlägga budgetens roll och framtidsutsikter. Detta genom att ta reda på i vilken omfattning budgeten används samt budgetansvarigas uppfattning samt nytta av styrverktyget. LÄS MER

  4. 4. Influencer marketing i praktiken : En tvärsnittsstudie kring hur små företag framgångsrikt kan bedriva influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Olle Carlsson; Felicia Andersson; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; Marketing implementation; Influencers; Social Media; Small enterprises; SME:s; Influencer marketing; Marknadsförings implementation; Influencers; Social Media; Små företag; SME:s;

    Sammanfattning : Marknadsföring med influencers, så kallad influencer marketing, är inte enkelt och kan leda till negativa effekter om det utförs på fel sätt. Vidare begränsas små företag i större utsträckning än stora företag av resurserna budget, tid och personal och måste därmed vara selektiva och noga i sin utformning av strategi. LÄS MER

  5. 5. Anpassningsbara managementkoncept från privat till offentlig sektor : Översättning av lean från idé till praktik i en statlig myndighet

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Pamela Said; [2020]
    Nyckelord :Management concept; lean; institutional theory; Scandinavian institutionalism; translation theory; public authority.; Management-koncept; lean; institutionell teori; skandinavisk institutionell teori; översättningsteori; statlig myndighet.;

    Sammanfattning : In the context of New Public Management, concepts such as lean have had a major impact among organizations in recent years with efficiency ideas based on customer focus. Moreover, the benefits of lean have served as solutions to the problems and challenges facing the public service. LÄS MER