Sökning: "svenska snusmarknaden"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden svenska snusmarknaden.

  1. 1. The Swedish Experience - : En kvalitativ studie i kommunikation på en reglerad marknad

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Daniel Olsson; Tobias Sjöblom; [2017]
    Nyckelord :Reglerad marknad; konkurrens; snus; varumärke; marknadskommunikation; tobak;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Uppsatsens syfte är att undersöka hur aktörer på den svenska snusmarknaden planerar sin marknadskommunikation samt att studera om det skett någon förändring sedan implementeringen av EUs tobaksproduktdirektiv 2016. Detta sker mot bakgrund av marknadsföringslagen som utgör en reglerad marknad på vilken aktörerna är verksamma. LÄS MER

  2. 2. Positionering av en marknadsledare - en fallstudie av Swedish Match AB på den svenska snusmarknaden

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ida Lundgren; Peter Nilsson; Jessica Svahn; [2005]
    Nyckelord :Positionering; Marknadsledare; Swedish Match AB; Snus; Porters fem konkurrenskrafter; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel ”Positionering av en marknadsledare – en fallstudie av Swedish Match AB på den svenska snusmarknaden” Seminariedatum Måndagen den 17 januari 2005 Ämne/kurs Magisteruppsats i marknadsföring, 10 poäng Författare Ida Lundgren, Peter Nilsson och Jessica Svahn Handledare Christer Kedström Nyckelord Positionering, Marknadsledare, Swedish Match AB, Snus, Porters fem konkurrenskrafter. Syfte Syftet med uppsatsen är att utforska teorier beträffande positioneringen av en marknadsledare för att senare undersöka hur ett sådant företag arbetar med positionering i praktiken. LÄS MER

  3. 3. Inträdesbarriärer på den svenska snusmarknaden

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fredrik Roos; Anders Harlin; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Under det nya seklets början har den svenska snusmarknaden karaktäriserats av en ökande konkurrens efter att under en lång period i princip ha varit en monopolmarknad för det tidigare statliga bolaget Swedish Match. Uppsatsen har syftat till att undersöka de inträdesbarriärer som uppstickarna mött i sina försök att penetrera en marknad som karaktäriseras av ovanligt hög varumärkeslojalitet, marknadsföringsförbud och i vissa fall distributionssvårigheter och därefter analysera hur dessa kan övervinnas med hjälp av marknadsföringsverktyg. LÄS MER