Sökning: "swedish language teaching"
Visar resultat 1 - 5 av 1277 uppsatser innehållade orden swedish language teaching.
1. Teaching pronunciation effectively in an EFL classroom; a literature review
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : This study provides a literature review of the most effective ways to teach pronunciation to EFL secondary school students in Sweden. There is limited time allocated to pronunciation leading to a scarcity of available effective methods. This impacts the important role which intelligibility holds in pronunciation. LÄS MER
2. Hur användandet av samtal och diskussion påverkar mellanstadieelevers förståelse för matematik
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : This research overview is an evaluation of knowledge and explores the impact of language linked to mathematics. This particularly in the context of conversations and discussions, on the mathematical understanding of students in the ages between ten to twelve years old. LÄS MER
3. Actitudes de los profesores de ELE en Suecia hacia el uso de diferentes propuestas de lenguaje inclusivo
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärandeSammanfattning : Este estudio evalúa actitudes lingüísticas de profesores de español como lengua extranjera en Suecia hacia formas de género neutral en diferentes contextos y formatos, centrándose en las innovaciones morfológicas -e, -x, -@ así como en el desdoblamiento. Igualmente, compara la actitud entre profesores de lengua materna española y sueca. LÄS MER
4. Strategier och hinder i lärares arbete med att stödja andraspråkselever inom matematiska textuppgifter
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : The lack of Swedish language skills among second language learners affects their ability to solve mathematical text tasks as it requires the learner to possess literacy and understanding of the mathematical language used in the Swedish educational system. The purpose of this study is to contribute with new knowledge about what obstacles F-3 teachers see in the teaching of second language learners in mathematics and what pedagogical strategies are used in teaching to support second language learners' work with text tasks in mathematics. LÄS MER
5. "13 meter från marken" : Poetiska texter i en svensk niondeklass
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningssociologiSammanfattning : This master’s thesis investigates poetic text writing through a teaching project conducted on a secondary school class in Sweden. Inspired by ekphrastic poetry, the teaching project consisted of poetry and literature reading. The students visited a sculpture related to the literature, upon which they wrote poetic texts about the sculpture. LÄS MER