Sökning: "teach"

Visar resultat 31 - 35 av 2087 uppsatser innehållade ordet teach.

  1. 31. Antisemitism i klassrummet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Nathalie Wirén; Arbër Baftiu; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Anti-Semitism is a growing problem in society and it shows in schools. Students with aJewish background do not only have to put up with taunts and abuse on a daily basis, but theyalso need to stand up for their Jewish identity when being taught about Judaism and theHolocaust. LÄS MER

  2. 32. "Det blir inte naturligt" : Lärares uppfattningar om att undervisa på målspråket i ämnet moderna språk

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Malin Andersson; [2023]
    Nyckelord :Målspråksanvändning; främmande språk; fenomenografi; moderna språk;

    Sammanfattning : This phenomenographic study investigate teachers’ beliefs regarding the use of target language in the foreign language classroom in Sweden. Through semi-structured interviews with three primary school teachers of Spanish and French, the study aims to find out to what extent and in what way the teachers use target language. LÄS MER

  3. 33. Engelska undervisning med grammatik? : En studie om engelsk grammatikundervisning strategier i svenska grundskolor

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Louai Aldeeb; [2023]
    Nyckelord :Grammatikundervisning; didaktik; engelska; undervisningsstrategier; lärandeteorier; Sverige; grundskola; compulsory; digitalisering; digitalising;

    Sammanfattning : I conducted a study on teaching grammar in English classes for grades 4-6 in primary schools in Sweden. I noticed that there was a lack of research in this area, so I wanted to increase our knowledge about teaching strategies and learning theories used by English teachers. LÄS MER

  4. 34. Frankenstein; or, A Multimodal Strategy to Teach Othering in the Context of Swedish Upper Secondary Education : An Analysis of Othering in the Story About Frankenstein and His Creature, from a Multimodal Perspective

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Per Nyberg; [2023]
    Nyckelord :Curriculum; Didactics; Exclusion; Exoticism; Frankenstein; Gothic; Graphic novel; Literature; Multimodal; Multimodality; Othering; Racism; Shelley; Students;

    Sammanfattning : The curriculum for Sweden’s upper secondary schools emphasises that specifically exclusion should be prevented, and that equality between all humans should permeate the education. This essay maintains that the post-colonial concept of othering, with help from Mary Shelley’s story about Frankenstein and his monster, could be used to educate upper secondary school students about these important matters. LÄS MER

  5. 35. ”Sociala kunskaper, det kan ju kanske inte jag lära ut...” : En kvalitativ studie om vad sjuksköterskehandledare anser att studenter bör ha för kunskaper, förmågor och attityder.

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Sara Grönlund; [2023]
    Nyckelord :habitus; nurse; nursing students; precepting; knowledge; assessment; identity; clinical practice; habitus; sjuksköterska; sjuksköterskestudenter; sjuksköterskehandledare; kunskap; bedömning; identitet; verksamhetsförlagd utbildning;

    Sammanfattning : Sjuksköterskehandledare bedömer och handleder studenter på den verksamhetsförlagda utbildningen, något som ingår i deras arbetsuppgifter. Syftet med studien var att få en djupare förståelse om vad handledare anser att en student ska ha för kunskaper, förmågor och attityder. LÄS MER