Sökning: "teacher retention."

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden teacher retention..

  1. 1. Varför fortsätter jag? : En kvalitativ studie med salutogen ansats om varför lärare stannar i professionen.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Gustav Svensson; Edvin Ramos Lundin; [2024]
    Nyckelord :Salutogenic theory; Sense of Coherence; teachers; teacher attrition; teacher retention.; Salutogen teori; Känsla av Sammanhang; lärare; läraravgångar; behålla lärare.;

    Sammanfattning : Studien ämnar undersöka hur lärare beskriver sin arbetssituation och vad som motiverar dem att stanna i professionen. Studien syftar också till att undersöka hur lärarna själva beskriver eventuella problem i sitt arbete och hur de hanterar dessa problem. LÄS MER

  2. 2. Homework assignment and student achievement - Evidence from TIMSS 2019

    Master-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionen

    Författare :Jens Mattsson; [2021]
    Nyckelord :Homework; Student achievement; TIMSS 2019; First difference model; Business and Economics;

    Sammanfattning : Homework is widely used in most schools across the world to complement classroom teaching, increase knowledge retention, and foster good study habits. The research on the effect of homework assignment on student achievement is, however, inconclusive with earlier research indicating a positive relationship and newer studies giving a more nuanced picture. LÄS MER

  3. 3. Sequence classification on gamified behavior data from a learning management system : Predicting student outcome using neural networks and Markov chain

    Master-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Niclas Elmäng; [2020]
    Nyckelord :Long Short-term Memory; Convolutional neural network; Markov Chain; Time series Classification; Gamification;

    Sammanfattning : This study has investigated whether it is possible to classify time series data originating from a gamified learning management system. By using the school data provided by the gamification company Insert Coin AB, the aim was to distribute the teacher’s supervision more efficiently among students who are more likely to fail. LÄS MER

  4. 4. Creativity in Mathematics Curricula – An International Comparison between Singapore, Hong Kong, Sweden, and Norway

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Matematiska institutionen

    Författare :Marcus Bennevall; [2017]
    Nyckelord :Creativity; mathematics; creative mathematically founded reasoning; CMR; high school education; curricular studies; PISA 2012; Singapore; Hong Kong; Sweden; Norway; content analysis; discourse analysis; NVivo 11;

    Sammanfattning : Studies have shown that creative mathematically founded reasoning (CMR) outperforms algorithmic reasoning (AR) in regards to retention and (re)construction of knowledge. This suggests that creativity should be encouraged in national high-school mathematics curricula. LÄS MER

  5. 5. Grön prevention : en pedagogisk arbetsmetod i gröna utomhusmiljöer för att skapa kreativa lärmiljöer

    Magister-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Anna Kers Hagberg; [2016]
    Nyckelord :utomhuspedagogik; hållbart lärande; kreativa lärmiljöer; sociokulturellt lärande; välbefinnande; lustfyllt lärande; elevsamarbete; elevinflytande och fysisk aktivitet i gröna miljöer;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka effekterna av en pedagogisk intervention i grön utomhusmiljö. Tonvikten ligger på att mäta om elevers välbefinnande, lust och lärande samt skolresultat påverkas av denna intervention. Ca 40 elever i åldern tolv år i årskurs 6 och två lärare deltog i studien (som pågick under våren 2016). LÄS MER