Sökning: "tjänster teorier"

Visar resultat 1 - 5 av 336 uppsatser innehållade orden tjänster teorier.

  1. 1. Att navigera genom förändring : En fallstudie på sparbankens relevans och konkurrenskraft.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oliver Janusev; Jeff Julin; [2023]
    Nyckelord :Sparbanker; digitalisering; regelverk; relevans; anpassning; intressenter;

    Sammanfattning : Digitaliseringens utveckling har medfört en expansion av tillgängliga tjänster inom bankväsendetför kunder. Samtidigt har det lett till nya regelverk och processer som banker måste anpassa sigtill. Tillsammans skapar nya aktörer, förändrade kundförväntningar och uppdaterade regelverk enföränderlig miljö inom bankindustrin. LÄS MER

  2. 2. Förväntningsgap mellan medarbetare och chefer : En kvalitativ studie i en lågkostnadsorganisation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Zarmina Alizada; Hamse Sherif; Sam Hagström; [2023]
    Nyckelord :Low cost; expectations; expectation gap; executive management; low-price; low-cost superiority; Lågkostnad; förväntningar; förväntningsgap; chefers hantering; lågpris; kostnadsöverlägsenhet;

    Sammanfattning : Utöver kundernas förväntningar på produkter och tjänster är det också viktigt att ta hänsyn till medarbetarnas förväntningar på chefer och arbetsmiljö. Författarna analyserar hur dessa förväntningar påverkar medarbetarnas motivation, arbetsprestationer och arbetstillfredsställelse samt hur ledningen kan minska förväntningsgapet och de potentiella konsekvenserna. LÄS MER

  3. 3. Personaliserad marknadsföring inom dagligvaruhandel online i EU : En kvalitativ studie om hur svenska och tyska konsumenter uppfattar personaliserad marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Emelie Vedin; Mina Doderovic; [2023]
    Nyckelord :Personalized marketing; Perception; Online grocery stores; Sweden; Germany; GDPR.; Personaliserad marknadsföring; Uppfattning; Dagligvaruhandel online; Sverige; Tyskland; GDPR.;

    Sammanfattning : Personaliserad marknadsföring är betydelsefullt för e-handeln och dess framgång. “Personaliserad marknadsföring definieras som att designa och leverera skräddarsydda produkter och tjänster till enskilda kunder, personaliserad marknadsföring innebär med andra ord differentierade erbjudanden för enskilda kunder” (Chandra, Verma, Marc Lim, Kumar & Donthu 2022, s. LÄS MER

  4. 4. Sammanslagning av myndigheter : Ur projektledarnas perspektiv

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Pauliina Salomaa; [2023]
    Nyckelord :mergers; state-run agencies; process; project management; motivation; sammanslagning; myndighet; process; projektledare; motivation;

    Sammanfattning : Många sammanslagningar av myndigheter har skett utifrån beslut av regeringen. Anledningarna till dessa har skiftat, men några vanliga anledningar har varit att öka effektiviteten, förbättra styrningen, öka flexibilitet osv. Syftet med studien var att ta reda på hur projektledarna till sammanslagningsprojekt upplevde processen. LÄS MER

  5. 5. Skildringar av kvinnliga migrantarbetare i kinesisk film : Id-kortet, oskuldsfullheten och temaparken i The world och Angels wear white

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för lingvistik och filologi

    Författare :Maria Cheng Herelius; [2023]
    Nyckelord :the floating population; female migrant workers; hukou; The World; Angels Wear White; 流动人口, 户口,女性民工, 世界, 嘉年华,; den flytande befolkningen; hukou; kvinnliga migrantarbetare; The world; Angels wear white;

    Sammanfattning : This thesis examines how themes about migrant workers, especially women migrant workers are depicted in the two films The world, Shijie 世界 (2004), directed by Jia Zhangke 贾樟柯 and Angels wear white, Jianianhua 嘉年华 (2017), directed by Vivian Qu, also called Wen Yan 文言. In the background of the thesis the subjects hukou 户口, the system of household registration; the floating population, liudong renkou 流动人口, the people who are not living at the place where they are registered at, according to the hukou system and black hukou, heihu 黑户, the people who lack hukou altogether are discussed. LÄS MER