Sökning: "transmedia"

Visar resultat 11 - 15 av 53 uppsatser innehållade ordet transmedia.

  1. 11. Imagining the Metaverse Worlds : The Perspectives of Meta and Indonesians

    Master-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Hamzah Dzikri Fadliansyah; [2022]
    Nyckelord :actor-network theory; civic imagination; digital technology; Indonesia Indonesian tech workers; mediatization; Meta; metaverse; postdigital; science and technology studies; sociotechnical imaginaries; technological convergence; transmedia; Social Sciences;

    Sammanfattning : On October 28, 2021, Mark Zuckerberg announced the rebranding of Facebook to Meta through a keynote video uploaded on Meta’s official YouTube channel. The keynote video contains Meta’s new vision to build an immersive extended reality world called metaverse. However, the idea of the metaverse is contested. LÄS MER

  2. 12. Evolution of Storytelling in Transmedia Storyworlds : Free Will and the Force in Different Star Wars Adaptations

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Lorenzo Colantoni; [2022]
    Nyckelord :Transfictionality; Transmedia Storyworlds; Free Will; Treansmedia Storytelling;

    Sammanfattning : The universe of Star Wars is an ever-expanding transmedia storyworld that comprehends entries in many different media. As it is inevitable for a very expansive universe, different authors contribute to the storyworld across different media. Moreover, each medium imposes changes in the storytelling based on its characteristics. LÄS MER

  3. 13. ''This is the way'' : En kritisk diskursanalys om deltagande fans i en populärkulturell subreddit

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Yosef Newton; [2021]
    Nyckelord :Transmedia; Intertextuality; Participatory Culture; Collective Intelligence; Fandom; Identity;

    Sammanfattning : Star Wars has since its initial release in 1977, become a pop cultural phenomenon. In the beginning of the franchise, it only consisted of films. Now, almost 40 years later the franchise has become a multimedia experience with many produced spin-offs over the years, such as The Mandalorian (2019). LÄS MER

  4. 14. Transmedia Narrative Transportation och hur influerare verkar på sociala plattformar : En netnografisk studie på hur individuella influerares förhållningssätt gentemot sociala plattformar kan ses med ett teoretiskt förhållningssätt

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Totte Möörk; Julia Frostensson; [2021]
    Nyckelord :Transmedia theory; Narrative transportation theory; Transmedia Narrative transportation theory; TNT; Influencers; Transmedia storytelling; social platforms; Netnography; Transmedium; Influerare; Netnografi; Sociala plattform; Sociala plattformar;

    Sammanfattning : The aim of this study is to compare how transmedia narrative transportation theory (TNT) can be used on social plattform by influencers to how they are doing it. Social platforms are a relatively new phenomenon that is constant evolving both technical and how it´s used by the society. LÄS MER

  5. 15. Transmedialt berättande som marknadsföringsverktyg : En studie om hur Generation Z ställer sig till marknadsföring i flera mediekanaler i olika format

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :William Lilja; Julia Jönsson; [2021]
    Nyckelord :transmedia storytelling; marketing strategy; generation z; engagement; media technology; transmedialt berättande; marknadsföringsstrategi; generation z; engagemang; medieteknik;

    Sammanfattning : Syfte – Syftet med denna uppsats är att undersöka fenomenet transmedialt berättande som marknadsföringsverktyg och hur Generation Z ställer sig till marknadsföring som kommunicerar information genom flera mediekanaler i olika format. Ur ett historiskt perspektiv används transmedialt berättande inom n jesbranschen och definieras som en interaktiv berättelse som finns på flera plattformar i olika format. LÄS MER