Sökning: "tv reklam musik"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden tv reklam musik.

  1. 1. Att marknadsföra med musik : en studie kring musik i reklamfilm och en artistprofils påverkan på ett varumärke

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Filip Hiltmann; [2016]
    Nyckelord :Musik; Marknadsföring; Reklam; Synkronisering; Reklammusik;

    Sammanfattning : Due to the current digitalization of the music industry it has become more important than ever for musicians to get their music placed in advertising. This process is frequently described as a win-win situation for both sides: the musician gets money and exposure while the brand gets to ride on the musician’s pop-cultural position in society. LÄS MER

  2. 2. Musikens mening och betydelse i reklam - En studie om musik, reklam och meningsmanipulation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Sofie Lindevall; [2012-02-06]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Genom att undersöka tre utvalda reklamexempel och göra sex kvalitativa intervjuer med tv-tittare har jag undersökt vad som händer med välkänd musik när den placeras i reklam. Jag har undersökt om och hur mening, betydelse och associationer kan komma att ändras. LÄS MER

  3. 3. Musikens betydelse i TV-reklam : En analys av jingel, bekant och obekant musik

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Akademin för humaniora, utbildning och samhällsvetenskap

    Författare :Odyssa Mousa; Mariana Alexis; [2011]
    Nyckelord :Surveystudie; TV-advertising; Music; Commercials; Music in commercials;

    Sammanfattning : This essay examines the communication value of music in television advertising. It studies different forms of music and whether these forms contribute positively or negatively to how television advertising is perceived and remembered. The forms are jingle, familiar song and unfamiliar song. LÄS MER

  4. 4. Med musik som försäljningsredskap : En studie av musikens kommunikationsvärde i TV-reklam

    Kandidat-uppsats, Ljud- och musikproduktion

    Författare :Mikael Assmundson; [2008]
    Nyckelord :Musical persuasion; Musical communication; Advertising music; Connotative meaning;

    Sammanfattning : This essay examines the persuasive side of music and its affect on consumer behavior when utilized in television commercials. It includes an interpretation of twelve study cases, in which three groups of four people is presented the same commercial, with different music being the only item dividing the groups. LÄS MER

  5. 5. Att leva av produktionsmusik - möjligheter och förutsättningar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Anders Helming; [2008]
    Nyckelord :biblioteksmusik; företagande; komposition; musikbranschen; musikproduktion; musikskapande; nätverkande; produktionsmusik; business; music production; production music; library music; composing; networking; music industry; Musicology; Musikvetenskap; Commercial and industrial economics; Industriell ekonomi; Business and Economics; Arts and Architecture;

    Sammanfattning : Title: To make a living by library music; Opportunities and prerequisites. The purpose of this essay is to investigate how a music producer or composer can achieve placement of his or her music in commercials, TV-shows, computer games, and other media. LÄS MER