Sökning: "types of e-commerce"

Visar resultat 1 - 5 av 83 uppsatser innehållade orden types of e-commerce.

  1. 1. Detecting Fraudulent User Behaviour : A Study of User Behaviour and Machine Learning in Fraud Detection

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Analys och partiella differentialekvationer

    Författare :Patrik Gerdelius; Sjönneby Hugo; [2024]
    Nyckelord :Fraud Detection; User Behaviour; Random Forest; PCA; SMOTE;

    Sammanfattning : This study aims to create a Machine Learning model and investigate its performance of detecting fraudulent user behaviour on an e-commerce platform. The user data was analysed to identify and extract critical features distinguishing regular users from fraudulent users. LÄS MER

  2. 2. TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare : - Inom Elektronisk Word-Of-Mouth

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Lorita Maqedonci; Vanesa Voca; [2024]
    Nyckelord :EWOM; positiv negativ WOM; e-handel; OCR; IACM; TikTok; och sociala medier;

    Sammanfattning : Titel: TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare – Inom elektronisk Word-Of-Mouth. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Lorita Maqedonci och Vanesa Voca Handledare: Martin Ahlenius Datum: 2024 - Januari Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur recensioner på TikTok påverkar användare genom elektronisk Word-Of-Mouth (eWOM). LÄS MER

  3. 3. Tur och retur : Ett cirkulärt förhållande mellan köp- och returprocessen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Frida Holm; Jenny Lilja; Moa Ekström; [2023]
    Nyckelord :Return process; Return policies; e-commerce; communication; customer journey; profitability; purchase process; Returprocessen; returhantering; returpolicy; e-handel; kommunikation; kundresan; lönsamhet; köpprocess;

    Sammanfattning : Returer är ett ämne som fått stor uppmärksamhet i dagens modeindustri på grund av ökad medvetenhet om hållbarhet och för att returer utgör en risk för företags lönsamhet. I takt med att e-handeln växt har antalet returer ökat och det blir därför viktigt för företag att rikta resurser mot att förebygga returer. LÄS MER

  4. 4. Exploring the use of mobile warehouses in midsized urban and rural regions for last-mile transportation

    Master-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Mfon Etuk; Radu Ștefan Mihai; [2023]
    Nyckelord :Mobile Warehouse; Last-Mile Logistics; Supply Chain; Logistics; Distribution;

    Sammanfattning : Abstract: Efficient last-mile transportation is a continuous difficulty for businesses, particularly in e-commerce, necessitating the development of creative solutions. This thesis investigates the use of mobile warehouses in mid-sized urban and rural areas to help with this problem. LÄS MER

  5. 5. Causality of small firm growth: Towards a model of relations among challenges SMEs face while growing, solutions to them and aspects of the context of the growth

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ahmet Selim Engin; Jakub Siller; [2023]
    Nyckelord :SME; Small firms; Growing; Firm growth; Process; Interconnectedness; Causality; Causal; Relations; Effects; Challenges; Solutions; Context; Growth aspects; Business and Economics;

    Sammanfattning : Even though researchers have investigated the growth of small and medium-sized enterprises (SMEs) for decades, we know little about the challenges they face due to their growth, what are the aspects of the context in which they emerge, and how they are addressed. Current literature provides even less knowledge about the causality of SME growth. LÄS MER