Sökning: "uppfattningar fallstudie"

Visar resultat 1 - 5 av 358 uppsatser innehållade orden uppfattningar fallstudie.

  1. 1. Den moderna organisationen i en föränderlig miljö - En kvalitativ fallstudie av ett förändringsarbete i en svensk nischbank

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Marcus Tornée; Ebba Öberg; [2024-02-13]
    Nyckelord :Förändringsarbete; vision; strategiutveckling; nischbank; externa drivkrafter; molnet; konkurrens; utmaningar;

    Sammanfattning : I en tid där samhället ständigt förändras och utvecklas har banksektorn fått möta nya krav och förväntningar från marknaden. Efterfrågan på digitala lösningar, tekniska innovationer och nya kundbeteenden är saker svenska banker behövt anpassa sig till under senare år. LÄS MER

  2. 2. Glänta på dörren till styrelserummet: De opolitiska politikerna i en styrelse

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Klara Wilhelmsson; Bianca Ström; Klara Lindborg Gobom; [2024]
    Nyckelord :Styrelse; bolagsstyrning; identitet; politik; kommunägda bolag; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Glänta på dörren till styrelserummet: de opolitiska politikerna i en styrelse Seminariedatum: 2024-01-11 Kurs: FEKH49 Examensarbete i organisation på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Klara Lindborg Gobom, Bianca Ström & Klara Wilhelmsson Handledare: Stefan Sveningsson Nyckelord: Styrelse, bolagsstyrning, identitet, politik, kommunägda bolag Frågeställning: Hur kan styrelsearbete se ut i praktiken när styrelsen består av politiskt tillsatta medlemmar? Syfte: Studien syftar till att undersöka hur styrelsearbete kan utspela sig i praktiken för att på så sätt bidra till det begränsade antal studier som finns på ämnet. Metod: För att uppnå syftet har en fallstudie genomförts på en styrelse för ett kommunägt bolag. LÄS MER

  3. 3. En förbättrad kundresa med ett CRM-system som möjliggörare : En fallstudie om framgångsfaktorer för en förbättrad relationmellan en försäkringsförmedlare och dess privatkunder urett kundreseperspektiv

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Lowe Olsson; [2023]
    Nyckelord :Customer relationship management; CRM; CRM-system; success factors; customer journey; customer satisfaction; customer expectations; communication.;

    Sammanfattning : Att utveckla bra relationer med sina kunder är en avgörande faktor för ett företags framgång. Deinteraktioner med företaget som kunden gör kan ses som en resa där bland annat framgångsfaktorernakommunikation, transparens och intern kompetens är väsentliga för en stor kundnöjdhet. LÄS MER

  4. 4. Changes in Organization Design Produced by Covid-19 from a Path-Dependence Perspective : A Case Study of a Medical Manufacturing Company

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Carolina Artavia Muñoz; [2023]
    Nyckelord :Organization Design; Black Swan Events; Path Dependence Theory; Jay Galbraith s Star Model; Covid-19; Medical Manufacturing Industry.; Organisationsdesign; svarta svan-händelser; stigberoende; Jay Galbraits Star Model; Covid-19; medicinsk tillverkningsindustri.;

    Sammanfattning : Covid-19 brought various challenges that the world that was not fully prepared to face since 2019. The pandemic came with both health and economic repercussions, and various organizations had to adapt their Organization Design to confront these new challenges posed by this Black Swan event. LÄS MER

  5. 5. Kritiska framgångsfaktorer för högre uppfattad tjänstekvalitet på e-tjänster : En fallstudie av användbarhet och användarupplevelse av en e-tjänst i en svensk kommun

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Jessica Österberg; [2023]
    Nyckelord :analysmodell; användarupplevelse; användarresa; användbarhet; användningstester; e-tjänster; kritiska framgångsfaktorer; offentlig sektor; tjänstedesign; tjänstekvalitet;

    Sammanfattning : Digitalisering medför nya möjligheter för offentlig sektor att designa service till medborgare och användarcentrerade e-tjänster står högt på agendan. Användarupplevelse och användbarhet är två nyckelbegrepp som fokuserar på interaktionen mellan användare och system för att uppfylla användarens behov och samtidigt erbjuda en högre grad av funktionalitet. LÄS MER