Sökning: "val av marknad"

Visar resultat 21 - 25 av 216 uppsatser innehållade orden val av marknad.

  1. 21. Acceptans för IoT-lösningar : En studie av svenska SMF inom tillverkningsindustrin

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Ludvig de Fine Licht; [2021]
    Nyckelord :IoT-solution; Swedish manufacturing SME:s; UTAUT; EFA; Regression analysis; IoT-lösning; svenska SMF inom tillverkningsindustrin; UTAUT; EFA; Regressionsanalys;

    Sammanfattning : Background: The importance of data increases for current and future companies. As a result of prominent research within the field of information and communication technology, the interest in Internet of Things (IoT) and its industrial applications has grown strong from both research and the public sector. LÄS MER

  2. 22. Faktorer som utgör ryttarens val av bett till häst : en enkätstudie om bett

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Anatomy, Physiology and Biochemistry

    Författare :Anna Grünewald; Saga Nitsing; [2021]
    Nyckelord :bett; munhåleskador; bettanvändning; hästvälfärd;

    Sammanfattning : På dagens marknad finns en mängd olika bett i varierande utformningar och storlekar. De marknadsförs för att fylla en rad olika funktioner och främja hästens välfärd. Forskning har påvisat fynd av skador i munhålan relaterade till bett. LÄS MER

  3. 23. Dras alla konsumenter över samma kam? : Svenska företags utformning av marknadsföringsstrategier på den internationella marknaden.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Tova Engman; Axel Tisell; [2021]
    Nyckelord :Anpassning; standardisering; cross-cultural marketing; marknadsföringsstrategi;

    Sammanfattning : Standardisering och anpassning är två marknadsföringsstrategier som flitigt debatterats under decennier bland forskare. Begreppet standardisering innebär att ett företag väljer att utforma sin marknadsföring på samma sätt genom flera kanaler och på flera marknader. LÄS MER

  4. 24. Private Equity Bakom Kulisserna : En kvalitativ studie om PE-bolags värdehöjande åtgärder inom portföljbolagens sälj- och marknadsfunktion

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Elias Jönsson; Johan Persson; [2021]
    Nyckelord :Private Equity;

    Sammanfattning : Private Equity (PE-bolag) är en företagsform som under årtionden bevisats framgångsrik i att köpa upp, förädla och sedan sälja företag. Kortfattat samlar PE-bolagen in kapital i en fond som efter en ungefärlig 10-årsperiod ska återbetalas med avkastning till investerarna. LÄS MER

  5. 25. Digitalisering åt skogen : Så har internet påverkat den svenska massa- och pappersindustrin

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Höglund Agnes; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har bidragit till en ökad e-handel och samtidigt ett minskat behov av tryckta medier. Denna nedgång av traditionell tidningsläsning har lett till strukturomvandling i massa-och pappersindustrin. LÄS MER