Sökning: "valkampanj och sociala medier"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden valkampanj och sociala medier.
1. FACEBOOK – HÄR SNACKAR VI POLITIK - En jämförande studie av riksdagspartiernas användning av Facebook i valrörelser
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att beskriva hur svenska politiska partier har använt sig av Facebook under de två senaste riksdagsvalen för att kommunicera med mottagarna. Teori: Studier i politisk kommunikation på sociala medier, nätverkslogik och dagordningsteorin Metod: Kvantitativ innehållsanalys Material: 1085 inlägg som riksdagspartierna publicerade på Facebook under månaden innan riksdagsvalen 2014 och 2018 Resultat: Undersökningen visade att riksdagspartierna har förändrat sin kommunikation på Facebook i flera avseenden mellan valrörelserna 2014 och 2018. LÄS MER
2. Valkampanj via sociala medier : Finns det en skillnad i bildspråket mellan Sverigedemokraterna och Socialdemokraterna på sociala medier under valkampanjen 2018? Hur kan vi i så fall se den?
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
3. "Att tjafsa med sossarna brukar få några röster att trilla in liksom" : Professionalisering av Liberalernas valkampanj i Södertälje kommun 2018
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Uppsatsen undersöker professionaliseringen i Liberalerna i Södertäljes valkampanj inför valet 2018. Syftet med undersökningen är att beskriva och analysera den strategiska kommunikationen i valkampanjen. LÄS MER
4. In 2014 we wore pink -En studie om Feministiskt initiativs kommunikationsstrategi under valåret 2014
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Sociala medier fortsätter att växa, både i användningsområden och i användarantal. Ett relativt nytt användningsområde är valkampanjer. Sociala medier sägs vara ett kommunikationsverktyg som ökar förutsättningen för demokrati och deltagande. LÄS MER
5. Får det lov att vara en valkampanj? : en kvalitativ innehållsanalys av Feministiskt Initiativs valkampanjer 2006 och 2014
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Uppsatsen "Får det lov att vara en valkampanj? – En kvalitativ innehållsanalys av Feministiskt Initiativs valkampanjer 2006 och 2014" är skriven i Medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för kommunikation och medier, Lunds Universitet, av Dag Svensson och Vincent Vigonius. I uppsatsen undersöks och jämförs två valkampanjer för det svenska partiet Feministiskt Initiativ i riksdagsvalen 2006 och 2014. LÄS MER