Sökning: "varumärke kultur"

Visar resultat 31 - 35 av 119 uppsatser innehållade orden varumärke kultur.

  1. 31. Ett varumärkes plats i subkulturen : En studie om varumärket Obey, gatukonst och mode

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och kommunikation

    Författare :Sarah Folcker; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna studie ligger i skärningspunkten mellan flera olika ämnen. Huvudsyftet är varumärket Obey och är avsedd att utreda hur varumärket samspelar med gatukonst, graffiti, subkultur inom graffiti och hip-hop, samtmode. Studien innehåller en bakgrund om graffitins historia och kultur, samt street art som i denna studie kallas för gatukonst. LÄS MER

  2. 32. Förmåner som verktyg i kampen om kompetens - Hur förmåner kan attrahera Data- och IT ingenjörer samt skapa ett starkt arbetsgivarvarumärke

    Master-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Emma Jonsson; [2019]
    Nyckelord :Anställningsförmåner; arbetsgivarvarumärke; employer brand; employer branding; employer attractivness; Social Sciences;

    Sammanfattning : Samhällets och arbetsmarknadens förändring de senaste decennierna har lett till att vissa yrkesgrupper har blivit mycket attraktiva på arbetsmarknaden. Organisationer som är i behov av dessa bristyrken tävlar om att få anställa dem, och krav på anställningserbjudandet blir allt större. LÄS MER

  3. 33. Kommunikation av ungdomsverksamheten inom Allsvenskan : En kvalitativ innehållsanalys av Allsvenska klubbars medieplattformar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Språk, kultur och samhälle

    Författare :Jesper Rosén; [2018]
    Nyckelord :Kommunikation; fotbollsklubbar; varumärke; innehållsanalys; medieplattformar;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to examine how football clubs in the Swedish first divisioncommunicate about their youth activities. The goal of the essay was also to contribute with newinsights about sports clubs; how they have adapted to the evolution of social media and whatinformation they prioritise. LÄS MER

  4. 34. Grafisk identitet i en tid av förändring. Hur uttrycks stora fordonstillverkares eco-branding i förhållande till paradigmskiftet mot krav på hållbar utveckling?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Ewe Wilhelm; [2018]
    Nyckelord :eco-branding; branding; grafisk identitet; corporate identity; grafisk design; graphic design; visuell kommunikation; visual communication; hållbar utveckling; sustainability; greenwashing; fordon; automotive; transport; electric; hybrid; ehv; bmw; toyota; tesla; volvo;

    Sammanfattning : I mitt arbete ämnar jag besvara frågan “Hur uttrycks stora fordonstillverkares eco-branding i förhållande till paradigmskiftet mot krav på hållbar utveckling?”. Syftet är att undersöka svårigheterna och balansgången med eco-branding inom fordonsindustrin. LÄS MER

  5. 35. Tantstämpeln - En studie av strategier för ompositionering av varumärken inom modebranschen

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Lina Jacobsen; [2018]
    Nyckelord :Grafisk design; Image; Lindex; Ompositionering; Tantstämpel; Varumärke; Varumärkesidentitet;

    Sammanfattning : Uppsatsen undersöker hur varumärken inom modebranschen kan bli kvitt ”tantstämpeln” och liknande negativa varumärkesassociationer. För att kunna göra det undersöks först relationen mellan ett varumärkes identitet och image, samt olika strategier för ompositionering. LÄS MER