Sökning: "vineyards"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade ordet vineyards.

  1. 1. Italian winegrowers’ acceptance of results-based agri-environmental schemes

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Margherita Muzzillo; [2023]
    Nyckelord :outcome-based agri-environmental schemes; Italy; contingent valuation method; common agricultural policy;

    Sammanfattning : As the debate around the cost-effectiveness of outcome-based agri-environmental schemes (AES) is growing at the European level, the potential of the payment-by-results system is currently being explored by researchers and policymakers. These payment schemes have many benefits. LÄS MER

  2. 2. Vino vidi vici? : en fallstudie om hur svenska vingårdar påverkas på landsbygden

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Jasmijn Simone van der Heijden; [2023]
    Nyckelord :vinodling; socialt kapital; myndighet; alkoholmonopol; byråkrati; habitus; kulturellt kapital; nyagrarianism;

    Sammanfattning : Under de senaste tjugo åren, har antalet vingårdar i Sverige ökat i snabb takt. Bland alla vingårdar i Sverige, finns det numera cirka fyrtio kommersiella vingårdar som har startats på den svenska landsbygden. LÄS MER

  3. 3. A Little Jerusalem on the vineyards

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Historiska institutionen

    Författare :Elia Francesco Blangero; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Öl- och Vinturism på Gotland : En kvalitativ studie om marknadsföringen av ölbryggerier och vingårdar i sociala medier på Gotland

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Ellen Bendixen Söderqvist; Linda Andersson; Liv Lasu; [2022]
    Nyckelord :Marketing; social media; beer tourism; wine tourism; Gotland; tourism industry; beverage tourism; alcohol law; wineyard; beer brewery; Marknadsföring; sociala medier; ölturism; vinturism; Gotland; besöksnäring; dryckesturism; alkohollagen; vingård; ölbryggeri;

    Sammanfattning : In this study beer breweries and vineyards have been studied. The purpose of the study is to illuminate how beer breweries and vineyards on Gotland market themselves on social media and how they address the Swedish law “Alkohollag (2010:1622): 7 kap. Marknadsföring av alkoholdrycker och alkoholdrycksliknande preparat”. LÄS MER

  5. 5. The Untapped Potential : A descriptive study of Sweden as an emerging wine tourism destination

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Joan Parvazi Nia; Daniel Regnér; [2022]
    Nyckelord :Wine Tourism; Tourism; Swedish Wine; Wine; Vineyard; Monopoly; Sweden; Winemaker;

    Sammanfattning : Tourism is considered as an economic force in modern society, not only is it asource of revenue, but also a means of connecting cultures and traditions withpeople from all over the world. Wine tourism especially is a form of tourismthat brings visitors to vineyards to experience the authentic taste of a region. LÄS MER