Sökning: "visual appeal"
Visar resultat 6 - 10 av 62 uppsatser innehållade orden visual appeal.
6. Visual Merchandising Approaches : A Comparative Study of High-End and Fast-Fashion Window Dressing Design
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : In this comparative study, the design elements and visual merchandising approaches employed in window displays by high-end and fast-fashion retailers are investigated. The study utilizes a visual content analysis method with standardized evaluation criteria to analyze the window displays of six high-end and six fast-fashion stores located in Paris. LÄS MER
7. The Femme Fatale: An Analysis of the Archetype’s Remediation From Visual Arts to TikTok
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : The purpose of this essay is to investigate how cultural symbols are influenced during their remediation to social media platforms. As a case to explore this, this study delves into an examination of the remediation of the Femme Fatale archetype from the visual art tradition to the social media platform TikTok. LÄS MER
8. Convicted marketing content containing sexual depiction : An empirical study of social media platforms after a scandal's occurrence
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Title: Marketing content containing sexual depiction.- An empirical study of social media platforms after a scandal's occurrence. LÄS MER
9. Med en enkel tulipan.. : En kvalitativ studie om hur blommor värderas och konsumeras, samt hur det kan tillämpas i visuell kommunikation.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Studien ska undersöka unga kvinnors värderingar, samt varför denna grupp konsumerar blommor, för att bidra med fördjupad kunskap om hur konsumtionsmönster påverkas av sociologiska aspekter, för att belysa den inverkan det kan ha på visuell kommunikation. Genom en kvalitativ intervjustudie ämnar författarna få insikt i unga kvinnors synsätt kring blomsterkonsumtion, och den empiriska datan ska användas i syfte att exemplifiera hur blomsterbutiker kan tilltala unga kvinnor genom visuell kommunikation. LÄS MER
10. "Bli inte lurad" : En retorisk analys av en statlig kampanj om att möta informationspåverkan
M1-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)Sammanfattning : I en tid av minskande tilltro till objektiv sanning och expertis blir konsten att övertala och kontrollera information avgörande i samhällsdebatten och en utmaning för demokratin. Inom den retoriska traditionen gör man dock en etisk distinktion mellan påverkan med den ömsesidiga nyttan som mål (argumentation) respektive påverkan med syfte att manipulera (propaganda). LÄS MER