Sökning: "visual appeal"
Visar resultat 16 - 20 av 62 uppsatser innehållade orden visual appeal.
16. Representations of Women and Gender relations in Jamaican Tourism Promotional Marketing: An analysis of visual images on Jamaica’s national DMO website.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SociologiSammanfattning : Tourism images and representations depict women in a stereotypical way where men and women are represented differently. Like much advertising, women in tourism promotional marketing are sexualized and exoticized. Destinations are promoted through the use of the female body. LÄS MER
17. En bild säger mer än tusen ord : En kvalitativ studie om vad som väcker konsumenters intresse på Instagram
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Sociala medier är ett fenomen som växer sig större och blir alltmer förekommande världen över. En av de mest använda plattformarna är Instagram där människor genom bilder kan dela med sig av sin vardag och där företag får chansen att sprida sitt varumärke genom en visuell kommunikation. LÄS MER
18. Visual Design of the Villainous and the Heroic : A Video Game Content Analysis
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/MedieteknikSammanfattning : This study conducts a video game character content analysis to examine villains and heroes in video games by visual design, specifically how the visual design differs from one another between the alignments. Samples were collected by browsing a list of top rated video games, sorted by year, at least one villain and hero were chosen from a number of games until a sample of (N=100) was reached. LÄS MER
19. Veganskt eller växtbaserat? : En undersökning av marknadsföringsstrategier hos veganska livsmedel
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : This essay uses material from two visual campaigns by two vegan food brands, Oumph! and Anamma. A visual analysis and a critical discourse analysis investigates what kind of marketing strategies is used and how discourse around climate, health and veganism affects their target groups and in return the outcome of their marketing campaigns. LÄS MER
20. Discurso multimodal de resistencia en los memes "No a Keiko" antes de la segunda vuelta de las elecciones presidenciales en Perú (2016)
Master-uppsats, Stockholms universitet/Romanska och klassiska institutionenSammanfattning : El presente estudio pretende determinar las estrategias discursivas empleadas en los memes “No a Keiko” para expresar el discurso político de resistencia en contra de Keiko Fujimori antes de la segunda vuelta electoral en Perú (2016). Con esta finalidad, se seleccionaron los 50 memes más compartidos por los usuarios de la página de Facebook “No a Keiko” (publicados entre el 11 de abril del 2016 y el 4 de junio del mismo año) y que contuvieran modos tanto visuales como verbales. LÄS MER