Sökning: "visual appeal"

Visar resultat 16 - 20 av 62 uppsatser innehållade orden visual appeal.

  1. 16. Representations of Women and Gender relations in Jamaican Tourism Promotional Marketing: An analysis of visual images on Jamaica’s national DMO website.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Shailee Parasnis; [2022]
    Nyckelord :tourism images; male gaze; tourist gaze; gender stereotypes; ethnic stereotypes; sexualization; Jamaica; Social Sciences;

    Sammanfattning : Tourism images and representations depict women in a stereotypical way where men and women are represented differently. Like much advertising, women in tourism promotional marketing are sexualized and exoticized. Destinations are promoted through the use of the female body. LÄS MER

  2. 17. En bild säger mer än tusen ord : En kvalitativ studie om vad som väcker konsumenters intresse på Instagram

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Amanda Alvberg; [2022]
    Nyckelord :Visual elements; interior design images; interior design companies; Instagram; rhetoric; Visuella element; inredningsbilder; inredningsföretag; Instagram; retorik;

    Sammanfattning : Sociala medier är ett fenomen som växer sig större och blir alltmer förekommande världen över. En av de mest använda plattformarna är Instagram där människor genom bilder kan dela med sig av sin vardag och där företag får chansen att sprida sitt varumärke genom en visuell kommunikation. LÄS MER

  3. 18. Visual Design of the Villainous and the Heroic : A Video Game Content Analysis

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Nathalie Pettersson; Vendela Snitt; [2022]
    Nyckelord :Content Analysis; Visual Design; Character Design; Video Games; Villains; Heroes; Innehållsanalys; Visuell design; Spelfigursdesign; Datorspel; Skurkar; Hjältar;

    Sammanfattning : This study conducts a video game character content analysis to examine villains and heroes in video games by visual design, specifically how the visual design differs from one another between the alignments. Samples were collected by browsing a list of top rated video games, sorted by year, at least one villain and hero were chosen from a number of games until a sample of (N=100) was reached. LÄS MER

  4. 19. Veganskt eller växtbaserat? : En undersökning av marknadsföringsstrategier hos veganska livsmedel

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Love Granlund; [2022]
    Nyckelord :Vegan; marketing strategies; Anamma; Oumph!; discourse; representation; climate;

    Sammanfattning : This essay uses material from two visual campaigns by two vegan food brands, Oumph! and Anamma. A visual analysis and a critical discourse analysis investigates what kind of marketing strategies is used and how discourse around climate, health and veganism affects their target groups and in return the outcome of their marketing campaigns. LÄS MER

  5. 20. Discurso multimodal de resistencia en los memes "No a Keiko" antes de la segunda vuelta de las elecciones presidenciales en Perú (2016)

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Romanska och klassiska institutionen

    Författare :Delfa Obdulia Tejada Rosado; [2020]
    Nyckelord :Discursive resistance; multimodal discourse; Internet meme; discursive strategies; elections; Peru; social networks; Discurso de Resistencia; discurso multimodal; meme de Internet; estrategias discursivas; elecciones; Perú; redes sociales;

    Sammanfattning : El presente estudio pretende determinar las estrategias discursivas empleadas en los memes “No a Keiko” para expresar el discurso político de resistencia en contra de Keiko Fujimori antes de la segunda vuelta electoral en Perú (2016). Con esta finalidad, se seleccionaron los 50 memes más compartidos por los usuarios de la página de Facebook “No a Keiko” (publicados entre el 11 de abril del 2016 y el 4 de junio del mismo año) y que contuvieran modos tanto visuales como verbales. LÄS MER