Sökning: "written communication teachers and guardians"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden written communication teachers and guardians.

  1. 1. Flerspråkighet i förskolan : En kvalitativ studie om förskollärares resonemang om undervisning av flerspråkiga barn

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Rasmiya Ahmed; [2023]
    Nyckelord :Multilingualism; learning environment; language development and pre-school; Flerspråkighet; lärandemiljö; språkutveckling och förskola;

    Sammanfattning : Sammanfattning Denna studie handlar om flerspråkighet i förskolan. Sju förskollärare intervjuades om deras undervisning med flerspråkiga barn. Resultatet visar att de arbetar med flerspråkighet i förskolan i syfte att främja språkutveckling både i svenska och på barnets modersmål. LÄS MER

  2. 2. Skriftliga broar : Ett arbete om lärarnas skriftliga veckoinformation till vårdnadshavare

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Lova Hedin; [2023]
    Nyckelord :Communication teachers and guardians; written communication teachers and guardians; weekly letters in school; teachers and guardians in cooperation; information design; human centered design; Kommunikation lärare och vårdnadshavare; skriftlig kommunikation lärare och vårdnadshavare; veckobrev; lärare och vårdnadshavare i samverkan; informationsdesign; människocentrerad design;

    Sammanfattning : Syftet med arbetet är att bidra med kunskap till lärare om hur de kan designa den skriftliga informationen som skickas på en veckobasis till vårdnadshavare, så att chanserna ökar att den blir läst. Arbetet har en kvalitativ ansats där en litteraturstudie, intervjuer och en observation används som metoder för empiri-insamlingen. LÄS MER

  3. 3. Barns språk och kommunikation i samband med högläsning : Förskollärares perspektiv vs. vårdnadshavares perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Didaktik

    Författare :Elin Hedberg; Maria Melin Olovsson; [2019]
    Nyckelord :literacy; parent and child; picturebook reading; preschool; read-aloud; förhållningssätt; förskollärare; högläsning; läsa högt; vårdnadshavare;

    Sammanfattning : Högläsning är en av de aktiviteter som har störst inverkan på barns språk och kommunikation. För att få en inblick i hur förskollärare och vårdnadshavare uttrycker sig kring högläsning har denna studie genomförts. LÄS MER