Varumärkets visuella identitet – en studie om hur rebranding påverkar konsumenternas uppfattning med exempel av ett svenskt varumärke Tretorn.

Detta är en Kandidat-uppsats från Malmö universitet/Teknik och samhälle

Sammanfattning: Dagens företag måste anpassas till grafiska trender för att bevara en uppdaterad och fräsch image samt behålla sin position på marknaden. För att göra detta måste företagens grafiska profil ses över och uppdateras regelbundet för att säkerställa att den följer aktuella trender och kan tilltala den tänkta målgruppen. Uppsatsen undersöker hur företaget Tretorn har arbetat med förändringen av den grafiska profilen samt hur detta har påverkat företagets konsumenter. Syftet med undersökningen är att upptäcka hur rebranding kan påverka konsumenternas uppfattningar. För att uppnå det syftet har en kvalitativ undersökning i form av intervju och två fokusgruppsundersökningar utförts. Resultatet visar på att konsumenterna upplever förändringen som positiv och deras intresse för företaget har ökat i samband med den grafiska förändringen.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)