E-handelsplattformar som är anpassade för skalbarhet och ökad försäljning : En jämförelse mellan e-handelsplattformar.

Detta är en Kandidat-uppsats från Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

Sammanfattning: I denna studie jämförs 14 kostnadsfria e-handelsplattformar utifrån funktionalitet som har identifierats för att öka försäljning och underlätta skalbarhet. För att betygsätta funktionernas påverkan för ökad försäljning respektive underlätta skalbarheten så har ehandlare inom nischen kläder och accessoarer låtits besvara en enkät. För att identifiera relevant funktionalitet till de två olika synsätten utgick forskarna från litteraturen. Det är utifrån dessa funktioner som sedan jämförelsen av e-handelsplattformarna och enkäten bygger på. Studien indikerar på att responsiv design och att kunna erbjuda sina kunder flera betallösningar är de två mest relevanta funktionerna för att nå en ökad försäljning. För att underlätta skalbarhet visar resultatet att det är relevant att kunna köpa till tillägg och teman. Sett till vilken e-handelsplattform som innehar mest relevant funktionalitet så ger studiens resultat indikationer på att Abantecart och OpenCart är de e-handelsplattformar som har den mest relevanta funktionaliteten för att öka försäljning och underlätta en framtida expansion.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)