En studie kring utvecklingen av webbapplikationen HappyBox

Detta är en Kandidat-uppsats från Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

Sammanfattning: Syftet med rapporten var att undersöka hur en e-­butik för matvarupaket kunde utformas och implementeras för att vara användbar avseende navigerbarhet, samtidigt som den inger förtroende hos användaren och uppmuntrar till kundengagemang. Utifrån en förstudie kartlades intresset för produkten. Därefter utvecklades en prototyp och webbapplikationens design utformades. Utvecklingen skedde genom ett iterativt arbetssätt och frågeställningens beståndsdelar testades kontinuerligt i form av användbarhetstester. Rapporten presenterar och diskuterar webbapplikationens design och hur den använts i försök att uppfylla syftet. Även tekniska lösningar avseende utformandet av webbapplikationen diskuteras och motiveras. Slutligen argumenterar rapporten för hur feedback och tydliga knappar gör webbapplikationen förtroendeingivande och navigerbar. Slutsatser kring huruvida webbapplikationen uppmuntrar till kundengagemang har varit svåra att dra och författarna har därför avstått från detta.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)