Sökning: "ÅhlénS KOMMUNIKATION"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden ÅhlénS KOMMUNIKATION.
1. Maskulinitet och det stereotypt manliga - En undersökning av Åhlens kampanj "Bryt klädmaktordningen" och hur det stereotypt maskulina utmanar normen
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Syftet med detta arbetet var att få en ökad förståelse för hur bilden av det stereotypt manliga förändrats i reklam och hur det kan vara normbrytande. Som medel för att göra detta använde jag en visuell analys, med semiotiska analyser som grund och med fördjupning av en diskursanalys. LÄS MER
2. Kultur som strategisk resurs: En kvalitativ studie om kulturella värden i Åhléns digitala reklamfilmer
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Denna studie syftar till att söka förståelse för hur ett svenskt, kommersiellt företag arbetar strategiskt kommunikativt med kulturella värden i sin digitala marknadsföring, och därigenom bidra med utökad förståelse inom forskningsfältet strategisk kommunikation. Det finns begränsat med forskning som har undersökt kulturella värden i reklam. LÄS MER
3. CSR, mer än bara miljöfrågor : En kvalitativ studie om hur individer resonerar kring CSR och social hållbarhetskommunikation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att bidra med fördjupad kunskap om hur individer, i egenskap av potentiella konsumenter, resonerar kring CSR-begreppet och kommunikationen av etsamma. Uppsatsen syftar till att fokusera på de aspekter inom CSR som rör social hållbarhet, samt att uttolka eventuella mönster utifrån två olika generationers resonemang. LÄS MER
4. Kommunikation med genusperspektiv i ett modesammanhang
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Uppsatsen undersöker hur man kan arbeta med kommunikation och genusfrågor i ett modesammanhang, vilken respons och effekt kommunikationen kan leda till samt om denna kommunikation kan bidra med konkurrensfördelar hos modeföretag. I arbetet undersöks hur ett modeföretag arbetar med genusfrågor och genusorienterad kommunikation samt vilken respons kommunikationen kan få, med fokus på den kvinnliga konsumenten som mottagare på marknaden. LÄS MER
5. Åhléns luciabild : En studie om värderingsdriven kommunikation
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemformulering och syfte: I denna studie har vi undersökt hur Åhléns kommunikativt arbetar med sina värderingar i samband med deras luciabild. Eftersom denna typ av värderingsdriven kommunikation har fått utstå kritik är studien relevant och intressant för omvärlden. LÄS MER