Sökning: "Över linje"

Visar resultat 1 - 5 av 498 uppsatser innehållade orden Över linje.

  1. 1. 2D Reflection Seismic Imaging of Rødby Structures, Denmark: Geological Conditions for CO2 Sequestration

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Geofysik

    Författare :Mussie Habtemariam Zeru; [2024]
    Nyckelord :Reflection seismic; Geologic carbon storage; Sandstone; Structures; Rødby;

    Sammanfattning : Amidst the global climate action movement, geologic carbon storage (GCS) has emerged as a pivotal strategy for mitigating atmospheric CO2 levels, offering environmental and economic opportunities. This thesis targets the Bunter Sandstone Formation within the Rødby structures in Denmark, focusing on seismic Profile 1. LÄS MER

  2. 2. Optical Communication using Nanowires and Molecular Memory Systems

    Master-uppsats, Lunds universitet/Fysiska institutionen; Lunds universitet/Synkrotronljusfysik

    Författare :Thomas Kjellberg Jensen; [2024]
    Nyckelord :neuromorphic computing; nanowire; molecular dye; DASA photoswitch; OBIC; Physics and Astronomy;

    Sammanfattning : Neuromorphic computational networks, inspired by biological neural networks, provide a possible way of lowering computational energy cost, while at the same time allowing for much more sophisticated devices capable of real-time inferences and learning. Since simulating artificial neural networks on conventional computers is particularly inefficient, the development of neuromorphic devices is strongly motivated as the reliance on AI-models increases. LÄS MER

  3. 3. Den tredje pedagogen : En studie om utformningen av tillgängliga pedagogiska lärmiljöer i förskolan

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Catalina Prisacaru; Ingela Vergara Concha; [2024]
    Nyckelord :inclusion; accessible learning environments; TEACCH; affordance; inkludering; tillgängliga lärmiljöer; tydliggörande pedagogik; handlingsmöjligheter;

    Sammanfattning : Syftet med vår kvalitativa studie är att undersöka några förskollärares resonemang kring arbetet med lärmiljöers utformning, samt studera lärmiljöer ur ett tillgänglighetsperspektiv. Genom semi-strukturerade intervjuer med verksamma pedagoger och observationer på deras respektive avdelningar kunde datamaterial samlas in. LÄS MER

  4. 4. Comparative Study of the Role of Digital Technologies in Implementing Circular Economy Practices in Product-Service Systems (PSS) : An Analysis Across Varying Organizational Scales

    Master-uppsats, KTH/Produktionsutveckling

    Författare :Ajay Surya Gnaneswaran; [2024]
    Nyckelord :Product Service Systems; PSS; Circular Economy; CE; Digital Technology; DT; Industry 4.0; Circular Strategies; Barriers and Opportunities; Qualitative; Product-tjänste system; PSS; Digitala Teknologier; DT; Cirkulär Ekonomi; CE; Cirkulära Strategier; Industri 4.0; Utmaningar och Möjligheter; Kvalitativ.;

    Sammanfattning : This thesis investigates the integration of digital technologies (DT) within Product-Service Systems (PSS) and their role in promoting Circular Economy (CE) practices. Despite increasing recognition of digitalization in industries with PSS offerings, research on DT as a catalyst for CE, especially across organizations of various sizes, remains limited. LÄS MER

  5. 5. Prospects for standardisation of industrial PET plastics to support the transition towards a circular economy

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Miljö- och energisystem

    Författare :Agnes Ström; [2024]
    Nyckelord :Standard; standardisation; industrial PET; polyethylene terephthalate; circular economy; plastic; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Plastkonsumtionen har ökat markant över tid och har utvecklats till ett viktigt material i dagens samhälle, men med utmaningen att råvaran främst kommer från fossila källor. Användningen av plast är i linje med den linjära ekonomin och den så kallade slit-och-släng-kulturen, vilket bidrar till felaktig hantering av plastavfall och en ineffektiv användning av resurser. LÄS MER