Sökning: "Överfört lärande"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Överfört lärande.

  1. 1. Matching Sticky Notes Using Latent Representations

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Javier García San Vicent; [2022]
    Nyckelord :Pattern matching; Image matching; Image recognition; Representation learning; Unsupervised learning; Semisupervised learning; Siamese architecture; Deep learning; Transfer learning; Mönstermatchning; Bildmatchning; Bildigenkänning; Representationsinlärning; Oövervakat lärande; Halvövervakat lärande; Siamesisk arkitektur; Djup lärning; Överfört lärande;

    Sammanfattning : his project addresses the issue of accurately identifying repeated images of sticky notes. Due to environmental conditions and the 3D location of the camera, different pictures taken of sticky notes may look distinct enough to be hard to determine if they belong to the same note. LÄS MER

  2. 2. ”För att jag säger det”

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Caroline Liljegren; Emma Hansson; [2016]
    Nyckelord :Makt; Fostran; Interaktion; delaktighet; Inflytande; Maktförhållanden; Omsorg; Hiearki; Normer; Regler; Rutiner; Foucault; Måltiden; Samling; Hallen;

    Sammanfattning : Utifrån tidigare erfarenheter har vi uppmärksammat medveten makt utifrån hierarkin som kan existera i interaktionen mellan pedagog och barn i förskolan, där makten kan bli mer påtaglig hos pedagogerna. Syftet med studien är att synliggöra hur maktförhållanden i interaktionen mellan pedagog och barn utövas samt hur maktrelationer kan förstås i relation till fostran vilket legat till grund för studiens frågeställningar. LÄS MER

  3. 3. Att lära med många sinnen : Pedagogers erfarenheter av att arbeta med elever i gymnasiesärskolan

    Magister-uppsats, Institutionen för kultur och kommunikation

    Författare :AnnHelen Adler Johannesson; [2011]
    Nyckelord :multi-sensory room; outdoor education; experiential learning; authentic settings; sinnliga rum; utomhuspedagogik; upplevelsebaserat lärande; autencitet;

    Sammanfattning : Syftet med mitt arbete är att ta del av pedagogers erfarenheter av att arbeta med sinnligt lärande på en gymnasiesärskola. Hur skapar pedagogerna en kreativ lärmiljö för sina elever? Använder de sig av några sinnliga lärmetoder och i så fall hur? Min metod består bl.a. LÄS MER

  4. 4. Suggestopedi och lärande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Pia Hallberg; [2002]
    Nyckelord :Education; Lärande; suggestopedi; avslappnat tillstånd; lärandemiljö.; Pedagogik;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen var att fördjupa min kunskap om suggestopedi för att se om den möjlihen har goda förslag på vad som skapar bra förutsättningar för lärande. Vidare vill jag undersöka om dessa tankar om suggestopedi som pedgogiskt förhållningssätt finns på skolor idag, och i så fall i vilken form, medveten, omedveten, som helhet eller i delar. LÄS MER