Sökning: "återbesökstid"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet återbesökstid.

  1. 1. Design of a 2-D Lattice Flower Constellation for Earth observation applying the twin satellite concept

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Julia Martín-Fuertes Brañas; [2023]
    Nyckelord :2D Lattice Flower Constellation design; number of satellites; number of planes; revisit time; coverage; optimized constellation; target list; twin satellite concept; FreeFlyer; 2D Lattice Flower Constellation design; antal satelliter; antal plan; återbesökstid; täckning; optimerad konstellation; mållista; tvilling-satellit-koncept; FreeFlyer;

    Sammanfattning : Events such as forest fires or floods are a danger to our Earth’s environment and the people living in it. The sooner they can be detected, the less damage they can cause. An idea arises: use satellites to monitor the Earth and relay information to prevention and rescue organizations in a very short time, regardless of accessibility from ground. LÄS MER

  2. 2. Sjuksköterskors upplevelse av samarbete mellan psykiatrisk öppen- och heldygnsvård : En intervjustudie

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)

    Författare :Fredrik Eliasson; Tina Kassai Knezevic; [2023]
    Nyckelord :psykiatri; samarbete; öppenvård; heldygnsvård; sjuksköterska; upplevelse; kommunikation; övergång;

    Sammanfattning : Bakgrund: Samarbete mellan olika vårdenheter rymmer många olika svårigheter och utmaningar från geografisk distans till skilda arbetssätt, rutiner och journalsystem samt olika individer. Tidigare studier har visat att samarbetet fungerar bättre om personalen känner varandra. LÄS MER

  3. 3. Patienters upplevelse om den förbokade återbesökstiden, väntetiden och personalens bemötande. Vårdpersonals upplevelse efter införandet enligt Lean-modellen på en Ortopedmottagning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskap; Medicinska fakulteten

    Författare :Maria König; Heidi Rönnqvist; [2010]
    Nyckelord :Lean- model; Staff experience; Patient experience and Waiting time.; lean-modellen; Patienters upplevelser; Personalens upplevelser och Väntetid;

    Sammanfattning : Syfte: Utvärdering av hur patienter upplever den förbokade återbesökstiden, väntetiden samt personalens bemötande vid återbesöket. Syftet är även att undersöka hur personal på ortopedens nyinrättade ”snabbmottagningen” vid AS upplever stress, patientflöde samt telefonförfrågningarna, efter införandet enligt Lean-modellen Metod: Deskriptiv kvantitativ enkätstudie. LÄS MER