Sökning: "2E"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet 2E.
1. Machine Learning for Pulse Shape Analysis of Heavy Ions
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Tillämpad kärnfysikSammanfattning : Most of the Generation IV nuclear reactors designs are intended to operate with a fast neutron spectrum. This necessitates further investigation into nuclear fuel behaviour because fast neutrons yield a higher neutron multiplicity with fission fragments, significantly impacting the criticality assessment of these reactors. LÄS MER
2. Hur kan 2E-elever stöttas i sin läsutveckling?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : Twice Exceptional students, gifted students with learning disabilities, run a higher risk of becoming homebound and leaving primary school without grades. Supporting Twice Exceptional students in their reading development is a tricky track and research results are very limited. It is therefore necessary to contribute to new knowledge in the field. LÄS MER
3. A comparison of remote sensed semi-arid grassland vegetation anomalies detected using MODIS and Sentinel-3, with anomalies in ground-based eddy covariance flux measurements.
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för naturgeografi och ekosystemvetenskapSammanfattning : Remote sensed vegetation biophysical indicators are derived from various sensors and methods and contribute to the quantification of vegetation growth. They are used as inputs to early warning systems for crop yield estimation, thus improving crop management and food security. LÄS MER
4. Att arbeta med elever med särskild begåvning och ASD : Fenomenet Twice Exceptional i skolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
5. Elever med särskild begåvning och dyslexi : osynliga i den svenska skolan och dess organisation
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Elever med särskild begåvning och dyslexi finns i den svenska skolan men få vet om att de existerar till skillnad från det erkännande som den här elevgruppen har fått i Europa och andra stora delar av världen. I denna studie har vi, genom en kvalitativ intervjustudie, undersökt hur nyckelpersoner inom den svenska skolan som institution och organisation ser på utmaningar/svårigheter för skolan att organisera för att dessa elever ska bli synliga och få möjlighet att utvecklas till sin fulla potential. LÄS MER