Sökning: "Agnes Asp"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Agnes Asp.

  1. 1. Ansvarsförvirringen - Vem bär ansvaret för arbetet med employer branding? : En kvalitativ studie som belyser organisationers ansvarsfördelning i arbetet med employer branding och att attrahera rätt kandidater

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Agnes Asp; Johanna Müller; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; recruitment; division of responsibility; organizational structure; Employer branding; rekrytering; ansvarsfördelning; organisationsstruktur;

    Sammanfattning : Författare: Agnes Asp & Johanna Müller Datum: 2023-05-23 Nivå: Kandidatuppsats, företagsekonomi & organisation, 15 HP Handledare: Annika Schilling Examinator: Mikael Lundgren  Titel: Ansvarsförvirringen - Vem bär ansvaret för arbetet med employer branding? - En kvalitativ studie som belyser organisationers ansvarsfördelning i arbetet med employer branding och att attrahera rätt kandidater. Syfte: Syftet med studien är att bidra med förståelse för hur ansvarsfördelningen görs i organisationer när det kommer till employer branding (EB) och vilken roll fördelningen har i de utmaningar som uppkommer kring att skapa en attraktion hos de rätta kandidaterna för att vilja bli anställda hos en organisation. LÄS MER

  2. 2. The Impact of Good Navigation and Trust in E-commerce : The importance of navigation and trustworthiness when creating a web application for selling emission allowances

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Lovisa Andreasson; Agnes Asp; Eric Gustafsson; Edvin Halling; Johan Kristiansson; Axel Lindhe; Anton Nordin; Jakob Normell; Gabriel Spjuth; [2022]
    Nyckelord :Navigability; trustworthiness; usability; design;

    Sammanfattning : The purpose of this report was to study how the design of a web application can induce trust and navigability. To study this, a web application was created where the private consumer can buy a part of an emission allowance, tailored to the consumers’ specific needs. LÄS MER

  3. 3. A simplified ISMS : Investigating how an ISMS for a smaller organization can be implemented

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Agnes Asp Sandin; [2021]
    Nyckelord :Information security management system; ISMS; Information security; ISO IEC 27001; Simplify; ISO IEC 27000; MSB; Method support for systematic information security work.;

    Sammanfattning : Over the past year, cyber threats have been growing tremendously, which has led to an essential need to strengthen the organization's security. One way of strengthening security is to implement an information security management system (ISMS). LÄS MER

  4. 4. Individuell marknadsföring : En kvalitativ studie om konsumenters uppfattning kring individanpassad marknadsföring gällande personlig integritet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Agnes Asp Sandin; [2020]
    Nyckelord :Individual marketing; individual commercial; personal integrity; big data; data mining; digital footprints; personal information; Individanpassad marknadsföring; Individanpassad reklam; Personlig integritet; Big data; Datamining; Webbmining; Digitala fotspår; Personlig information;

    Sammanfattning : Digitaliseringen av samhället har ökat kraftigt det senaste decenniet och hela 95% av Sveriges befolkning uppger att de använder internet dagligen. Det har också lett till att data som personer lämnar efter sig på nätet även den har ökat. LÄS MER

  5. 5. Tidiga förhör och rätten till en rättvis rättegång : En analys av SOU 2017:98 utifrån Europakonventionen artikel 6

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbete

    Författare :Agnes Asp; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER